۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
برنامه بلند مدت برای بورس تعریف نکرده‌ایم| باید جلوی تصمیمات خلق الساعه گرفته شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

برنامه بلند مدت برای بورس تعریف نکرده‌ایم| باید جلوی تصمیمات خلق الساعه گرفته شود

صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است تصمیمات خلق الساعه به بورس آسیب می‌زند و باید جلوی آن را سد کرد.

مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه بیش از پیش به حمایت دولت از بورس در برنامه هفتم توسعه نیاز داریم گفت: باید حمایت‌های جدی از بورس در لایحه هفتم توسعه لحاظ شود.
وی با بیان اینکه تصمیمات خلق الساعه به بورس آسیب می‌زند و ما با این موضوعات درگیر هستیم ادامه داد: متاسفانه ما از یک سو تصمیم می‌گیریم که نرخ خوراک را افزایش دهیم که این مسئله می‌تواند تمام سهام پتروشیمی‌ها را تحت تاثیر قرار داده و این مسئله دامنگیر سایر سهام‌ها در بورس شود.
به واقع تصمیمات ما باید به موجب آن افق بلند مدت اخذ شود متاسفانه ما امروز به جای اینکه یک مشکل را حل کنیم یک مشکل دیگر در بورس ایجاد می‌کنیم
وی با بیان اینکه متاسفانه ما یک برنامه بلند مدت برای بورس تعریف نکرده‌ایم و این به مشکلات در این بخش دامن زده است گفت: به واقع تصمیمات ما باید به موجب آن افق بلند مدت اخذ شود متاسفانه ما امروز به جای اینکه یک مشکل را حل کنیم، یک مشکل دیگر در بورس ایجاد می‌کنیم.
صالحی تاکید کرد: ما از یک سو می‌خواهیم درآمدهای دولت را افزایش دهیم اما ناغافل به بورس آسیب می‌زنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی ما می‌گوییم نرخ سود و مواد اولیه بالا برود و تعرفه‌های وارداتی را افزایش می‌دهیم و بالعکس، بنابراین ما در کوتاه مدت به دنبال رفع مشکلات بورس هستیم اما در بلند مدت به بورس آسیب می‌زنیم.
وی با بیان اینکه برخی اوقات مسئولین درصدد رفع کسری بودجه از طریق بورس هستند که این مسئله می‌تواند به بورس آسیب بزند ادامه داد: آسیبی که ما به سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم در فعالیت بورسی می‌زنیم با هیچ چیزی قابل جبران نیست.
صالحی با بیان اینکه باید جلوی تصمیمات خلق الساعه در بورس گرفته شود و همچنین باید اقتصاد کشور را از حالت دستوری خارج کنیم، گفت: یکی از مسائلی که باعث ایجاد مشکلات در بخش اقتصاد می‌شود، اقتصاد دستوری است. متاسفانه ما می‌خواهیم برای خودرو، کالای اساسی و پتروشیمی‌ها تعیین تکلیف کنیم لذا با این دستورات فکر نمی‌کنم بتوانیم به هیچ جایی در اقتصاد برسیم.
وی با بیان اینکه باید از تصدی گری دولت در اقتصاد بکاهیم گفت: باید بگذاریم بازار خودش قیمت‌ها را تنظیم کند.
کد خبر: ۲۳۵٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha