۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
خرید تضمینی گندم در کردستان از مرز ۸۰۰ هزار تن عبور کرد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان:

خرید تضمینی گندم در کردستان از مرز ۸۰۰ هزار تن عبور کرد

سنندج- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان از خرید تضمینی بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم در این استان طی سال جاری خبر داد.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به تداوم خرید تضمینی گندم در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان نسبت به سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

وی با اشاره به آهنگ مناسب خرید در مراکز مختلف در سطح استان کردستان، اظهار کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی شهرستانها، از ۱۰ تیرماه تا پایان روز ۱۳ مرداد، بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان عنوان کرد: تاکنون ۱۱۹ هزار و ۹۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۵۷ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است، افزود: میانگین قیمت محاسبه شده برای هر کیلوگرم گندم خریداری شده از کشاورزان استان ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.

صالحی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای تسریع در پرداخت وجه به کشاورزان، یادآور شد: انتظار می رود که در سایه پیگیری های صورت گرفته و بر اساس قول مساعد مسئولان، روند پرداخت وجه نیز تسریع شود.

وی با اشاره به وضعیت کشت گندم در سال زراعی جاری در استان کردستان، اظهار کرد: امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است.

بر اساس برآورد انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود.

کد خبر: ۲۳۵٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha