۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
هزینه‌های نگهداشت جاده‌ها کاهش یافت| پایش ٧٧ هزار کیلومتر شریان اصلی کشور
مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

هزینه‌های نگهداشت جاده‌ها کاهش یافت| پایش ٧٧ هزار کیلومتر شریان اصلی کشور

کیانپور مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه ٧٠ هزار متر حفاری مطالعات ژئوتکنیک انجام شده گفت: در ٧٧ هزار کیلومتر شریان اصلی، پایش‌ انجام شد تا هزینه‌های نگهداشت جاده‌ها کاهش یابد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مجید کیانپور در جمع خبرنگاران بازدید کننده از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی باید برای مقوله کیفیت و تضمین کیفیت برنامه‌ریزی شود گفت: افزایش عمر پروژه‌های عمرانی منجر به رشد تولید ناخالص در کشور می‌شود.

او ادامه داد: در سال های گذشته به طور میانگین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک میلیون و ۴۰۰ هزار آزمایش را در سال انجام می داد. سال گذشته به حدود ۳ میلیون آزمایش رسیدیم و امسال برنامه رسیدن به ۴ میلیون آزمایش در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت و تضمین کیفیت باعث افزایش ایمنی این سازه‌ها و پروژه‌ها در برابر حوادث طبیعی خواهد شد اضافه کرد: کشور درگیر بخش عمده‌ای از حوادث طبیعی است و کشور به لحاظ استانداردها چیزی کم ندارد و موضوع این است که این استانداردها باید رعایت شوند.

طی چند سال اخیر ۱۷۰ آزمایش به سبد کاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه شده است و ما علاقمند هستیم که به نوعی در زیر مجموعه حاکمیت قرار بگیریم

کیانپور خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر ۱۷۰ آزمایش به سبد کاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه شده است و ما علاقمند هستیم که به نوعی در زیر مجموعه حاکمیت قرار بگیریم.

او افزود: در حوزه کیفیت پروژه‌های عمرانی همه خدمات را مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می کنیم. در ٧٧ هزار کیلومتر شریان اصلی کشور پایش‌های لازم انجام شد که این اقدام باعث کاهش هزینه‌های نگهداشت جاده‌های کشور می‌شود.

با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود ۷۷ هزار کیلومتر محورهای اصلی و فرعی کشور در رابطه با نگهداری و مباحث مربوط به آن پایش صورت گرفته است

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه طی یکسال اخیر ۷۰ هزار متر حفاری مطالعات ژئوتکنیک انجام شده است، اضافه کرد: با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود ۷۷ هزار کیلومتر محورهای اصلی و فرعی کشور در رابطه با نگهداری و مباحث مربوط به آن پایش صورت گرفته است.

او با بیان اینکه باید در پروژه‌های عمرانی برای مقوله کیفیت و تضمین کیفیت برنامه‌ریزی شود، افزود: در حال حاضر سهم ٢۵ درصدی در بازار داریم که تا ۵ سال آینده این عدد به ٣٠ درصد می‌رسد.

کیانپور در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار که اگر در زیر مجموعه حاکمیت قرار بگیرید به افزایش سهم ۳۰ درصدی شرکت مکانیک خاک تا ۵ سال آینده سرعت خواهد داد گفت: قطعا این روند بهتر و سهل تر خواهد بود. البته ممکن است بسیاری از پروژه‌ها تاییدیه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را دریافت نکنند، اما شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هیچ یک از پروژه ها کوتاهی نخواهد کرد.

کد خبر: ۲۳۵٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha