۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
افزایش قیمت بنزین منع قانونی دارد| خودروسازان عامل اصلی بحران سوخت در ایران
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

افزایش قیمت بنزین منع قانونی دارد| خودروسازان عامل اصلی بحران سوخت در ایران

عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قانون بودجه اجازه ای به دولت برای گرانی بنزین نداده و به‌عبارت ساده‌تر افزایش قیمت بنزین منع قانونی دارد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: این روزها اخبار متعددی مبنی بر افزایش قیمت بنزین شنیده می شود. اخباری که با تصمیم دولت در خصوص تعطیلی دو روزه بیشتر هم شده بود. در این میان فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار ضمن رد هر گونه افزایش قیمت بنزین، می گوید: قانون بودجه امسال اجازه ای به دولت برای گرانی بنزین نداده و به‌عبارت ساده‌تر افزایش قیمت بنزین حداقل در سال 1402 منع قانونی دارد.

او با تاکید بر اینکه مجلس در قانون بودجه امسال ردیف های اعتباری خوبی برای بهینه سازی دیده است، گفت: با توجه به ناترازی شدید انرژی که کشور با آن مواجه است باید در تمامی حوزه ها به دنبال مدیریت مصرف باشیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین با انتقاد از وضعیت مصرف بنزین در خودروهای داخلی، گفت: خودروهای داخلی بیش از ۲ برابر متوسط جهانی بنزین مصرف می کنند اما هیچ تلاشی برای بهبود این وضعیت و افزایش بهره وری و راندمان خود نمی کنند و در یک فضای کاملا بسته و انحصاری در حال افزایش تولیدات خود هستند.

او معتقد است که یکی از دلایل اصلی بحران بنزین در کشور ناکارآمدی خودروسازان است.

رد شایعات افزایش قیمت بنزین

محمد باقر قالیباف چندی پیش با اشاره به اینکه کشور نیازمند تصمیمات، سخت و تلخ است، اعلام کرده بود که « باید این تصمیمات را بگیریم و پای آن بایستیم و بفهمیم که این تصمیمات قابل اجراست.»بعد از این اظهارات بسیاری از کاربران در فضای مجازی منظور رییس مجلس از این سخنان را افزایش قیمت بنزین اعلام کردند.

به دنبال گمانه زنی ها برای گرانی بنزین داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه‌کشور در واکنش به این موضع‌گیری در توییتی نوشت: «یکی از تصمیمات سخت پیش‌روی تیم اقتصادی دولت، تقویت ثبات و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد و پرهیز از هرگونه شوک درمانی است.»

رئیس سازمان برنامه و بودجه‌همچنین با رد شایعات افزایش قیمت بنزین تاکید کرده بود که «سیاست‌های غیرقیمتی انرژی می‌تواند بدون ایجاد تکانه‌های جدید به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کند.»

کد خبر: ۲۳۵٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha