۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
ارزش بازار داروی تخصصی به ۲.۳۴ میلیارد دلار رسید
بازار خبر می دهد

ارزش بازار داروی تخصصی به ۲.۳۴ میلیارد دلار رسید

بازار جهانی توزیع داروی تخصصی در حال رشد سریع است و ارزش تخمینی این بازار در سال جاری به ۲.۳۴ میلیارد دلار رسیده است.

بازار؛ گروه صنعت: بازار جهانی توزیع داروی تخصصی در حال رشد سریع است و ارزش تخمینی این بازار در سال جاری به ۲.۳۴ میلیارد دلار رسیده است. با توجه به پیش بینی های انجام شده روند نرخ رشد ترکیبی سالانه این بازار به ۱۴.۲۰ درصد رسیده است. بنابراین انتظار می رود ارزش مالی این بازار تا ۲۰۳۰ به ۵.۹۵ میلیارد دلار برسد. پیش بینی ها حاکی از آن است که داروهای هپاتیت و سرطان تا پایان دهه میلادی جاری با افزایش تقاضا مواجه شوند؛ از همین رو چالش های خاص مانند محدودیت های قیمتی و چهارچوب نظارتی بیشتر مورد توجه دولت ها قرار می گیرد.

حمایت دولت ها از توسعه داروسازی به رشد بیشتر این بازار کمک می کند. البته به دلیل قیمت بالای داروهای تخصصی در این بازار، دسترسی بیماران به آن ها محدود شده است. بنابراین دولت های باید به دنبال استفاده از شیوه های بازپرداختی در راستای رفع محدودیت های دسترسی باشند. شیوع ویروس منحوس کرونا منجر به افت عملکرد سیستم لجستیک در سراسر دنیا برای توزیع دارو شده است، از این رو خدمات حمل و نقل باید سریعتر از سایر موانع توسط دولت ها در دنیا بهبود یابد.

در حال حاضر ذینفعان صنعت دارو در دنیا با چالش چشم انداز نظارتی در حال تحول مواجه هستند، از همین رو باید ساختار انطباق پذیری توسط دولت ها برای داروسازان ایجاد شود؛ چرا که بازار جهانی توزیع دارو تخصصی امروزه به دسته های مختلفی تقسیم شده است. به عنوان مثال کلینیک ها، خانه های بهداشت، فروشگاه های آنلاین و خرده فروشی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دادند. از این رو نیاز است در سیاستگذاری ها، سود این شبکه های توزیع نیز مورد بررسی قرار گیرد.

مطالعات بازار سال گذشته نشان داده است که خاورمیانه، اروپا و آفریقا سهم ۳۸.۹۴ درصدی از کل بازار دارو جهان را به خود اختصاص داده اند. بنابراین پیش بینی می شود که سهم بازار این مناطق در سال جاری نسبت به سایر بازارهای جهانی در معاملات افزایش یابد.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha