۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
بازگشت سرمایه بانک پارسیان با الحاق میلیون ها متر زمین| بهبود نسبت کفایت سرمایه در بانک پارسیان
سرمایه بانک پارسیان ۵۴ درصد افزایش یافت

بازگشت سرمایه بانک پارسیان با الحاق میلیون ها متر زمین| بهبود نسبت کفایت سرمایه در بانک پارسیان

مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پارسیان روز پنج شنبه ۱۲مردادماه با حضور بیش از ۶۳ درصد سهامداران برگزار شد و افزایش سرمایه ی ۵۴ درصدی این بانک به تصویب رسید.

به گزارش بازار، مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پارسیان روز پنج شنبه ۱۲مردادماه با حضور بیش از ۶۳ درصد سهامداران برگزار شد و افزایش سرمایه ی ۵۴ درصدی این بانک به تصویب رسید.

در این جلسه دکتر کوروش پرویزیان مدیر عامل بانک پارسیان از به ثمر رسیدن شکایات حقوقی این بانک خبرداد و گفت: واحد حقوقی این بانک در پی صدور حکم برای بخش پرونده حقوقی رستمی وفا به منظور اجرای حکم وارد میدان شده و به زودی میلیون ها متر از زمین های ساوه بابت وصول مطالبه سنگین این پرونده به بانک پارسیان منتقل خواهد شد که گام بلندی در مسیر احقاق حقوق سهامداران است.

وی افزود: امیدواریم پرونده کیفری رستمی صفا با مساعدت قوه قضائیه تا پایان شهریور به نتیجه برسد وبه این ترتیب نسبت کفایت سرمایه در بانک پارسیان تا پایان سال به ۵.۷ درصد خواهد رسید.

بازگشت سرمایه بانک پارسیان با الصاق میلیون ها متر زمین| بهبود نسبت کفایت سرمایه در بانک پارسیان

در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پارسیان که به‌منظور استماع گزارش هیات مدیره و گزارش بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه و اتخاذ تصمیم در این خصوص و اصلاح ماده مربوطه در اساسنامه و با حضور نماینده محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده بازرس و حسابرس قانونی و سهامداران برگزار شد، پس از قرائت دستور جلسه و همچنین نامه بانک مرکزی، افزایش سرمایه بانک از مبلغ ۱۵۶ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۲۴۰ هزار میلیاردریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و یا توامان با رعایت ضوابط و مقررات سازمان بورس به صورت قطعی تصویب و اختیار آن به هیات مدیره بانک تفویض شد.

در راستای بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک به میزان حداقل ۸ درصد مجمع هیات مدیره را مکلف نمود با اخذ مجوزهای قانونی و رعایت ضوابط و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی نسبت به عملی شدن افزایش سرمایه از مبلغ ۲۴۰ هزار میلیارد ریال به حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار میلیاردریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، انتشار اوراق قابل تبدیل به سهام، صرف سهام ازطریق سلب حق تقدم سهامداران، مطالبات آورده نقدی و یا توامان اقدام نماید.

گفتنی است؛ افزایش سرمایه بانک پارسیان با هدف بهبود و ارتقاء نسبت‌های عملیاتی، افزایش توانایی و ظرفیت بانک در جذب منابع، اعطای تسهیلات و بهبود سهم از بازار انجام شده و به افزایش سودآوری و رقابت‌پذیری و همچنین بهبود ساختار مالی و کاهش ریسک منجر خواهد شد.

بازگشت سرمایه بانک پارسیان با الصاق میلیون ها متر زمین| بهبود نسبت کفایت سرمایه در بانک پارسیان

کد خبر: ۲۳۵٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha