۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای زنجان ۶۰۰ هزار تن است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان:

ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای زنجان ۶۰۰ هزار تن است

زنجان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان، ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای استان را بیش از ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این حجم چهار برابر نیاز مصرفی استان است.

به گزارش بازار و به نقل از غله زنجان، ولی الله زمانی گفت: در سیلوهای بخش دولتی و خصوصی ظرفیت ذخیره سازی ۶۰۰ هزار تن گندم در سال فراهم بوده که این حجم چهار برابر نیاز مصرفی گندم استان زنجان است.

وی اظهار کرد:۲۳۰ هزار تن گندم از طریق مراکز ملکی (دولتی)، بخش خصوصی، سیلوها، کارخانجات آرد و انبار اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان از کشاورزان زنجانی خریداری شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت : پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته، امسال بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود و پیش‌بینی خرید تضمینی گندم هم بیش از ۳۵۰ هزار تن خواهد بود.

زمانی به چگونگی وضعیت ذخیره سازی و نگهداری گندم خریداری شده از کشاورزان اشاره کرد و افزود: تمامی گندم‌های خریداری شده توسط مباشران (شبکه یکپارچه تعاون روستایی) در مدت کوتاهی به سیلوهای استاندارد فلزی و بتنی منتقل می‌شود و بر مبنای کنترل سیستماتیکی که بر روی محموله های وارد شده به سیلوهای استاندارد به لحاظ حفظ سلامتی توسط آزمایشگاه‌های مستقر در سیلوها صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: از کشاورزان استان خواهشمندیم به جهت سهولت در امر خرید و در صورت تکمیل بودن ظرفیت بعضی از مراکز خرید گندم منطقه به نزدیکترین مرکز خرید مجاور مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۳۵٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha