۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
جاذبه های گردشگری مازندران برای گردشگران خارجی شناخته شده نیست
یک فعال حوزه گردشگری:

جاذبه های گردشگری مازندران برای گردشگران خارجی شناخته شده نیست

نوشهر- احمدی، فعال حوزه گردشگری در کشور با بیان این که مازندران قطعه ای بهشت ایران است، گفت: بسیاری از جاذبه های استان برای گردشگران خارجی وحاشیه خلیج فارس شناخته شده نیست.

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران قطعه ای بهشت و سرزمین سرسبز در قلب کشور محسوب می شود، گفت: علاوه بر مردم ایران، کشورهای خلیج فارس مشتاق سفر به این استان هستند ودر طول سال ها، فرصت طلبان با تخریب محیط زیست، ثروت هایی را نصیب خود کرده اند.

وی با اظهار این که سالانه بیش از پنج میلیون مسافر خارجی وارد مشهد می شود، گفت: قرار است از این رهگذر کریدوری ایجاد کنیم تا بیشترین بهره را از این تعامل بریم.

وی با بیان این که پکیج های مناسبی برای گردشگران وارده از مازندران تهیه شده است، گفت: تلاش بر این است که گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس از مازندران دیدن کنند.

احمدی با عنوان این که روزانه یک پرواز از مشهد به عمان انجام می شود، گفت: متاسفانه جاذبه های مازندران برای این گردشگران شناخته شده نیست و باید جاذبه های منطقه برای گردشگران خارجی معرفی شود.

این فعال گردشگری گفت: قرار است طی هفته های آینده هیئتی از مسئولان گردشگری عمان به مازندران دعوت می شوند تا جاذبه های استان معرفی شوند.

وی یکی از معضلات سفر از مشهد به مازندران را خطوط پروزای بیان کرد و گفت: باید نسبت به افزایش مسیرهای پروازی به استان اقدام شود و باید از ظرفیت سه فرودگاه های موجود در استان بهره گیری شود.

وی با عنوان این که بسیاری از جاذبه های گردشگری مازندران شناخته شده نیست، گفت: فعالان گردشگری مازندران و خراسان رضوی باید دست به دست هم دهند و برای رونق گردشگری و تعامل بین دو استان برنامه ریزی کنند.

احمدی شمار آژانس های مسافرتی مشهد مقدس را ۵۲۴ واحد ذکر کرد و گفت: ۲۴۰ هزار تخت اقامتی در مشهد وجود دارد و می توانیم برای اقشار مختلف برنامه ریزی کنیم.

وی ضریب اشغال اقامتی را در خراسان رضوی به طور میانگین ۵۸ درصد ذکر کرد.

کد خبر: ۲۳۵٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس DE ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
      1 0
      واقعا جای تاسف .باید طوری برنامه ریزی بشه .که توریست های خارجی بیان مازندران .هم اقتصادی هم مازندران توی دنیا شناخته میشه