۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
کمبود پرستار در مراکز درمانی
رئیس شورای نظام پرستاری اعلام کرد

کمبود پرستار در مراکز درمانی

شمسی، رئیس شورای نظام پرستاری گفت: تعداد پرستار نسبت به تخت بیمارستان باید دو و نیم باشد، اما در کشور ما یک و در برخی استان‌ها کمتر از یک است.

به گزراش بازار، شمس الدین شمسی، افزود: نیروهای انسانی اساسی‌ترین و مهمترین نیاز هر سازمان است و نیروهای انسانی جامعه پرستاری نظام سلامت نیز نیاز به توجه دارند.

رییس شورای عالی نظام پرستاری گفت: از نظر استانداردهای بین المللی تعداد پرستار نسبت به جمعیت، به تخت بیمارستان و به پزشک مشخص شده است.

شمسی در مورد نسبت پرستار به جمعیت در کشور تصریح کرد: در اغلب کشورهای دنیا، سه پرستار به ازای هر هزار نفر جمعیت وجود دارد، اما در کشور ما طبق آمار یک و نیم پرستار به ازای هر هزار جمعیت در سال ۱۴۰۰ بوده و قطعا الان این آمار نهایتا یک ونیم تا دو پرستار به ازای هر هزار نفر به ازای جمعیت است.

رییس شورای عالی نظام پرستاری گفت: اگر شاغلین را حساب کنیم قطعا یک ونیم و یا کمتر از یک و نیم پرستار نسبت به هر هزار جمعیت در کشور داریم در حالی که درکشورهای اطراف ما این تعداد نسبت به هر هزار جمعیت در قطر هفت پرستار، در امارات شش پرستار، در عمان چهار پرستار، در ترکیه سه پرستار و در قزاقستان هفت پرستار وجود دارد و تنها کشورهایی که هم رده ما هستند کشور افغانستان، سوریه، یمن و پاکستان هستند.

وی ادامه داد: تعداد پرستار نسبت به تخت بیمارستان باید دو و نیم پرستار باشد، اما در کشور ما یک پرستاربه ازای هر تخت هست و در بعضی از استان‌ها کمتر از یک است که باعث فشار کاری بسیار زیاد به جامعه پرستاری می‌شود و کیفیت کار پرستاران ما را پایین می‌آورد.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha