۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه پل قدس اردبیل اختصاص می‌یابد
استاندار اردبیل:

۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه پل قدس اردبیل اختصاص می‌یابد

اردبیل - بهنامجو، استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و موافقت سازمان برنامه‌وبودجه قرار است ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای تکمیل پروژه پل قدس اردبیل اختصاص یابد.

اکبر بهنامجو در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی برای پروژه پل قدس اردبیل اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: با تخصیص این اعتبار و منابع شهرداری، پل قدس تا پایان امسال تکمیل و آماده افتتاح خواهد شد. ‌وی در مورد چهار خطه محور اردبیل – سرچم نیز خاطرنشان کرد: ۲۵ کیلومتر از این مسیر امسال عملیاتی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای چهار بانده کردن محور اردبیل- سرچم‌
استاندار اردبیل بابیان اینکه از محل ماده ۵۶ و با نظر مساعد رئیس سازمان برنامه‌وبودجه ۲۰۰ میلیارد تومان به چهار خطه اردبیل – سرچم اختصاص می‌یابد، گفت: قرار است از سمت سه‌راهی سرچم به اردبیل عملیات چهار خطه شروع شود تا شاهد سرعت گرفتن اجرای این بزرگراه در محور اصلی اتصال استان به مرکز کشور باشیم.

بهنامجو به سفر روز گذشته نوبخت به اردبیل و بازدید از ایستگاه راه‌آهن اشاره کرد و افزود: ایستگاه راه‌آهن اردبیل در چند جبهه کاری در حال تکمیل است و با قول مساعد معاون رئیس‌جمهور راه‌آهن اردبیل هیچ مشکل اعتباری در سال جاری نخواهد داشت.

وی بیان کرد: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال راه‌آهن به‌صورت ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد تا در کنار ریل‌گذاری از هر دو سمت این پروژه در نیمه اول سال آینده افتتاح شود.

راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری اردبیل
استاندار اردبیل با اشاره به سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به استان اردبیل تصریح کرد: امسال و در راستای جهش تولید جهش زیرساخت‌ها نیز در بخش کمک به جوانان فناور انجام می‌شود که خرید ساختمان نوآوری استان اردبیل در همین راستا بوده است.

بهنامجو خاطرنشان کرد: علاوه بر تقویت زیرساخت‌های پارک دانشگاه محقق و آزاد اردبیل نیز فضاهای خالی خود را در اختیار گروه‌های دانش‌بنیان قراردادند تا شاهد بهره‌برداری از این فرصت و فضای فراهم‌شده باشیم.

وی به راه‌اندازی مجموعه اداری پارک با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در این ساختمان مستقل در کنار حفظ شادابی و طراوت پرسنل پارک شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر نیز با توانی مضاعف در عرصه ظهور و بروز توانمندی خود پا به میدان عمل گذاشتند.

استاندار اردبیل از راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری استان در هفته آینده خبر داد و بیان کرد: این صندوق در ایام سخت کرونا تسهیلات ۴ و ۶ درصدی به شرکت‌های فناور استان اعطا کرده که تأمین این منابع به سهولت و کمترین بروکراسی اداری انجام‌شده است.

شهرک فناوری راه اندازی می‌شود
بهنامجو از احداث شهرک فناوری اردبیل در شهرک الهیه و در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه احداث این شهرک با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأمین خواهد شد تا در یک برنامه میان‌مدت بتوانیم این مجموعه را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: علاوه بر مرکز استان در سایر شهرهای استان نیز با همکاری مراکز دانشگاهی و تأمین زمین موردنیاز از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تولید محصولات فناورانه استقبال می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: هر دانشگاه دولتی و یا غیردولتی در این زمینه اعلام آمادگی کند، ما در کنار آن‌ها خواهیم بود تا ضمن بهره‌مندی از تسهیلات صندوق از سایر زیرساخت‌ها نیز استفاده کنیم.

بهنامجو اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور کارگزاری را نیز در این زمینه انتخاب تا در کمترین فرصت زمانی پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها و تسهیل امور آن‌ها انجام شود.

وی در پایان گفت: اقدام خوبی که در استان به‌ویژه در بحث فناوری مرتبط با کرونا انجام شد، کمک خیرین و اتاق بازرگانی در خرید محصولات شرکت‌های مستقر در پارک بود که این امر قوت قلبی را برای فعالان این حوزه فراهم کرد.

کد خبر: ۲۳٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha