۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
افزایش خرابی باتری، صبا باتری را به تحقیقات میدانی کشاند| باتری تقلبی در بازار وجود ندارد
بازار گزارش می دهد

افزایش خرابی باتری، صبا باتری را به تحقیقات میدانی کشاند| باتری تقلبی در بازار وجود ندارد

یک فعال بازار باتری که نخواست نامش فاش شود، به بازار گفت: شرکت صبا باتری تحقیقات میدانی خود را در بازار به دلیل افزایش ضریب خرابی محصولاتش آغاز کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: قیمت باتری برای خودروهای داخلی که تیراژ بیشتری در بازار دارند، از یک میلیون تومان عبور کرده و براساس نوع خودرو و تکنولوژی آن گران تر نیز وجود دارد. باتوجه به اینکه در فصل گرما میزان خرابی باتری به دلیل استفاده بیشتر از تجهیزات الکتریکی افزایش می یابد، نگرانی از خرید یک محصول با کیفیت برای مالکان وجود دارد. چرا که ضریب خرابی باتری های جدید در بازار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ظاهرا کیفیت تنها پارامتری است که در صنعت خودرو به سمت افزایش حرکت نخواهد کرد.

یک فعال بازار باتری که نخواست نامش فاش شود: هر آمپر باتری براساس تکنولوژی تولید به ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است. با این افزایش قیمت، کیفیت محصولات رشد قابل توجهی نداشته است

صبا باتری تحقیقات میدانی را آغاز کرد

یک فعال بازار باتری که نخواست نامش فاش شود، در خصوص کیفیت باتری خودروها به خبرنگار «بازار» گفت: کیفیت باتری خودروها نسبت به سال گذشته افت بیشتری داشته است، این افت کیفیت را می توان از مدت زمان گارانتی محصولاتی که در بازار عرضه می شوند، احساس کرد.

این فعال صنفی با اشاره به اینکه صبا باتری لیدر بازار باتری برای قیمت گذاری و کیفیت است، بیان کرد: شرکت صبا باتری تحقیقات میدانی خود را در بازار به دلیل افزایش ضریب خرابی محصولاتش آغاز کرده است. زیرا هر آمپر باتری براساس تکنولوژی تولید به ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است. با این افزایش قیمت، کیفیت محصولات رشد قابل توجهی نداشته است.

افزایش خرابی باتری، صبا باتری را به تحقیقات میدانی کشاند| باتری تقلبی در بازار وجود ندارد

اکبری: باتوجه به اینکه تولیدکنندگان باتری زیر نظر سازمان ملی استاندارد فعالیت دارند، باتری تقلبی در بازار وجود ندارد

باتری تقلبی در بازار وجود ندارد

حسین علی اکبری، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران در خصوص کیفیت باتری به خبرنگار «بازار» گفت: وضعیت کیفیت باتری خودروها در بازار مطلوب و قابل رقابت است، همچنین عرضه و تقاضا این محصول نیز در شرایط مناسبی قرار دارد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه باتری خودروها در فصل گرم سال عمر مفید کمتری دارند، بیان کرد: اگر سیستم شارژ و پلت فرم الکتریکی خودرو سالم باشد، عمر مفید باتری بیشتر خواهد شد.

وی افزود: یکی از چالش های بازار باتری، عدم توزیع محصول از سوی تولیدکنندگان با هدف تثبیت قیمت است. البته وضعیت تولید باتری در کشور پاسخگو نیاز مشتریان در بازار داخل بوده و برخی از برندها صادرات نیز دارند. باتوجه به اینکه تولیدکنندگان باتری زیر نظر سازمان ملی استاندارد فعالیت دارند، باتری تقلبی در بازار وجود ندارد.

اکبری در خصوص اجرای طرح شناسایی قطعات تقلی در بازار لوازم یدکی به خبرنگار «بازار» گفت: اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو تهران مخالفتی با اجرای طرح شناسایی قطعات تقلبی به شرط وجود زیرساخت ها ندارد. متاسفانه تصمیم گیری متولیان بدون حضور متخصصین است، بنابراین طرح های که ارائه می شود در مقام اجرا دچار چالش می شود. چرا که متولیان نسبت به توان و تجهیزات اجرایی واحد های صنفی برای پیش برد طرح شناسایی قطعات تقلبی آگاهی ندارند، این مساله گریبان فعالان را می گیرد و منجربه دردسرهای عدیده می شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha