۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
قطعی مکرر برق در شهرک‌های صنعتی قم چرخ تولید را متوقف کرده است
رئیس اتاق بازرگانی قم:

قطعی مکرر برق در شهرک‌های صنعتی قم چرخ تولید را متوقف کرده است

قم- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: قطعی‌های مکرر برق چرخ تولید را متوقف کرده و بسیاری از تولیدکنندگان را با مشکل روبه رو کرده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم، محمد ایرانی در جلسه بررسی راهکارها و مدیریت قطعی برق بخش صنعت که با حضور معاون امور اقتصادی استاندار قم و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه عدم تأمین زیرساخت‌های لازم در نیروگاه‌های توزیع برق نگرانی‌ها برای قطعی برق طولانی مدت در سال‌های آینده را بیشتر کرده است، اظهار کرد: شرکت توزیع برق مسئول پیگیری‌ در خصوص تأمین منابع برای تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم در نیروگاه‌های برق و افزایش توان تولید برق کشور است، اما در حال حاضر شاهد کمبود شدید برق و انرژی برای فعالیت بخش‌های مختلف هستیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعی‌های مکرر برق چرخ تولید را متوقف کرده و بسیاری از تولیدکنندگان را با مشکل روبه رو کرده است، تصریح کرد: قطعاً بخش زیادی از مدیریت مصرف بهینه در واحدهای صنعتی با نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این واحدها خواهد بود اما در هر حال شرکت توزیع برق وظیفه تأمین برق لازم برای تمام بخش‌های صنعت و خانگی و... را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به محدودیت تولید برق و تأمین برق مورد نیاز بخش صنعت، خواستار ارائه تسهیلات لازم برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات تولید شد و افزود: یکی از مشکلات دیگر قطعی برق، ساعات برنامه‌ریزی شده برای شهرک‌های صنعتی است که متأسفانه در جلسات تصمیم سازی در این خصوص، نمایندگان بخش خصوصی حضور نداشته و انتظار می‌رود در عموم تصمیماتی که مرتبط با بخش خصوصی و صنعت استان است اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی و حامی صنعتگران، عضو اصلی در این جلسات حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه قطعی برق در برخی ساعات روز باعث شده تا هزینه‌های بسیار زیادی به واحدهای صنعتی تحمیل شود، افزود: در جلسات تصمیم سازی ساعات قطعی برق نمایندگان بخش خصوصی حضور نداشته‌اند و به همین خاطر تصمیماتی گرفته شده که خسارات زیادی به بخش صنعت وارد کرده است.

کد خبر: ۲۳۴٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha