۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
یک بانک عراقی معاملات با یوآن چین را آغاز کرد

یک بانک عراقی معاملات با یوآن چین را آغاز کرد

بانک عراقی «الجنوب» ضمن اعلام آغاز معاملات بانکی با یوآن چین، بر آمادگی برای شروع معاملات بانکی با یورو به منظور تسهیل مبادلات تجاری و کاهش فشار بر فرآیند خروج دلار از بازار تأکید کرد.

به گزارش بازار، روزنامه الصباح عراق روز سه شنبه نوشت: عدی سعدی ابراهیم، قائم مقام بانک اسلامی الجنوب گفت: این بانک معاملات با یوآن چین را برای تسهیل فعالیت های تاجران و با توجه به حجم مبادلات تجاری گسترده با چین آغاز کرد.

وی افزود: رویکردی نیز برای معامله با یورو در بازه زمانی پیش رو به منظور تهیه سبد ارزی برای تجار و عدم انحصار فرآیندهای بانکی با دلار وجود دارد.

ابراهیم ادامه داد: مدیریت بانک تصمیم به افزایش سرمایه خود تا بیش از دوبرابر یعنی ۵۱۰ میلیارد دینار گرفته تا اولین بانک خصوصی باشد که چنین سرمایه ای در اختیار دارد.

وی تاکید کرد که الکترونیکی کردن عملیات های بانکی پیامدهای مثبت زیادی به ویژه برای تاجران دارد و این بانک اقدام به واردات حجم زیادی دستگاه های پوز کرده و تیم هایی از بانک نیز اقدام به اطلاع رسانی و آموزش در مورد اهمیت الکترویکی سازی سیستم ها کرده اند.

علی شاکر، معاون قائم مقام بانک اسلامی جنوب نیز گفت: این بانک از ابتدای سال جاری تا پایان ژوئن گذشته ۱۱۲ فقرع اعتبار بانکی به مبلغ یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۹۳۶ هزار دلار کرده است.

وی افزود که این بانک بالغ بر ۱۱۶ میلیارد دینار وام پرداخت کرده و دارایی نقدی آن نیز یک تریلیون و ۴۶۱ میلیارد دینار است.

کد خبر: ۲۳۴٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha