۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان شناسایی شوند
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان شناسایی شوند

زنجان-اسماعیلی،مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: باید بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان شناسایی شوند و این مهم مورد توجه ارگان‌های مربوطه قرار گیرد.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه زنجان در اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک جزو نخستین استان‌ها در کشور است و اجرای آن را از سال گذشته در استان آغاز کرده است،گفت: وظایف تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مشخص است و مقابله با تخلفات و پیشگیری از تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک باید به جد مورد توجه قرار گیرد و گلوگاه‌هایی برای تقویت بازدارندگی از بروز تخلف پیش‌بینی شود.

وی به تشکیل و تقویت گشت‌های مشترک تأکید کرد و بیان داشت: وظایف هر دستگاه مشخص است و در این کار تیمی همه دستگاه‌ها دخیل هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: باید بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان شناسایی شوند و این مهم مورد توجه ارگان‌های مربوطه قرار گیرد و اصناف در این زمینه برخوردهای لازم را انجام دهد.

اسماعیلی تاکید کرد: شناسایی خانه‌های خالی در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات تأثیر دارد و در این راستا در زمینه شناسایی خانه‌های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

وی نداشتن پروانه کسب، ثبت قرار داد در مبایعه نامه غیرمجاز، گرانفروشی و دریافت حق الزحمه پیش از میزان ابلاغی، فعالیت افراد غیرصنفی، عدم صدور صورتحساب، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین را از جمله تخلف‌های صورت گرفته در بنگاه‌ها برشمرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از وجود یک‌هزار و ۱۹ واحد مشاور املاک فعال در استان خبر داد و گفت: امسال تا کنون بیش از ۶۰۰ مورد بازرسی توسط تیم‌های مشترک از واحدهای مشاور املاک در زنجان انجام شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک در راستای کنترل نرخ اجاره‌بها و قیمت مسکن در استان انجام شد تا فعالیت عناصر غیرمجاز موجب اخلال در این بخش نشود،افزود: دو تیم مشترک به صورت مستمر در حوزه بازرسی از بنگاه‌ها و واحدهای مشاور املاک استان فعال است که نحوه فعالیت و ثبت قراردادها و مواردی از این دست را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کد خبر: ۲۳۴٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha