۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
انتقال اوج مصرف برق برخی استان‌ها به روز جمعه
با همکاری مشترکان صنعتی صورت گرفت

انتقال اوج مصرف برق برخی استان‌ها به روز جمعه

معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر گفت: مشترکان صنعتی در استان‌هایی چون خوزستان، هرمزگان، یزد و کرمان همکاری مناسبی با صنعت برق داشته‌اند.

به گزارش بازار، محمد اله‌داد افزود: با رشد ۴.۶ درصدی مصرف برق در هفته گذشته شاهد رسیدن اوج بار شبکه به ۷۲ هزار و ۷۲۴ مگاوات بودیم که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۲۰۰مگاوات بیشتر بود و در تیر و مرداد نیز رشد مصرف بی‌سابقه‌ای را شاهد بودیم.

به گفته وی، مشترکان خانگی در استان‌های جنوبی شامل خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین استان گیلان بیشترین میزان کاهش مصرف را داشتند.

معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر اضافه کرد: تغییرات اقلیمی در دنیا به شدت به وقوع می‌پیوندد و بنابر اعلام سازمان جهانی هواشناسی در ژوئیه که روزهای آخر آن را سپری می‌کنیم، گرم‌ترین روزهای تاریخ، ثبت شده است.

اله داد در ادامه گفت: بنابر اعلام سازمان ملل متحد، ما دوره گرمایش جهانی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر در حال رسیدن به دوره جوشش جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت‌های فسیلی و انتشار گازهای گلخانه‌ای موجب شده تا شرایط کره زمین به مرحله حساس و خطرناکی برسد، تاکید کرد: باید در زمینه کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و تولید گازهای گلخانه‌ای، تلاش سراسری داشته باشیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha