۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
فعال کردن ابزارهای حقوقی برای آزاد سازی منابع کشور در کره جنوبی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد

فعال کردن ابزارهای حقوقی برای آزاد سازی منابع کشور در کره جنوبی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فعال کردن ابزارهای حقوقی برای تامین منافع ملی و آزادسازی منابع کشورمان در کره اقدام مناسبی است و در جهت رسیدن به منافع ملت و کشور موثر واقع می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عموئی با اشاره به لایحه «ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» که از سوی رئیس جمهور به همراه نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شد، گفت: بر اساس قانون اساسی ارجاع موضوعات جهت داوری بین المللی با مجوز مجلس شورای اسلامی امکان پذیر است لذا در هر موضوعی که دولت ها بخواهند موضوعات را از طریق داوری بین المللی پیگیری کنند باید طبق اصل ۱۳۹ قانون اساسی با مجوز مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه پیگیری حقوقی اموال مسدود شده کشورمان در کره جنوبی در همین چارچوب تهیه و به مجلس ارسال شده و گامی برای پیگری حقوقی این پرونده است، دولت با فعال کردن ماده ۱۲ موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری بین‌دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره و ارجاع موضوع به داوری باید در مسیر آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان گامی بردارد.

عموئی یادآور شد: این موضوع مهمی است زیرا این اموال متعلق به ملت ایران بوده و بارها نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی رفع محدودیت در مورد این منابع مالی کشورمان را پیگیر شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت از مسیر های مختلفی اعم از دیپلماسی و مسیر مذاکرات و همچنین با استفاده از راهکارهای حقوقی در حال تلاش است و موضوع را پیگیری می‌کند، بر این باور هستم که فعال کردن ابزارهای حقوقی برای تامین منافع ملی در این زمینه اقدام مناسبی است و امیدواریم با اهتمام ویژه دولت در جهت رسیدن به منافع ملت و کشور موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، روز شنبه با ارسال لایحه" ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره" از سوی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی، رسما شکایت ایران از کره جنوبی در خصوص استرداد مطالبات از بانک‌های این کشور کلید خورد.

کد خبر: ۲۳۴٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha