۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
چرا ماشین لباسشویی بوش برق دارد؟

چرا ماشین لباسشویی بوش برق دارد؟

در ماشین لباسشویی بوش قطعات بسیاری بکار گرفته شده است، که خرابی و ایراد در هر یک از آنها در عملکرد دستگاه تاثیر گذار هستند.

به گزارش بازار، در ماشین لباسشویی بوش قطعات بسیاری بکار گرفته شده است، که خرابی و ایراد در هر یک از آنها در عملکرد دستگاه تاثیر گذار هستند. یکی از این مشکلات برق داشتن بدنه دستگاه است. در این مقاله می خواهیم علت برق داشتن بدنه لباسشویی بوش  را بررسی و با نحوه رفع آن آشنا شویم. در موقع استفاده از لباسشویی، ممکن است با مشکلاتی رودرو شویم. این ایرادات شاید خیلی کوچک باشند و یا از قطعات مهم دستگاه، که کار شستشو دچار مشکل شده و انجام نمی شود.

استفاده از ماشین لباسشویی بوش کار را بسیار آسان کرده و می توانیم برای شستشوی انواع واقسام لباس ها ، باجنسهای متفاوت از دستگاه ماشین لباسشویی استفاده کنیم .

در بعضی از مدل های لباسشویی بوش که ظرفیت بالاتری دارند، شستشوی پتو هم انجام میشود.

برق داشتن دربدنه لباسشویی بوش بسیار خطرناک است و کار با لباسشویی در این مواقع، کاربران را با خطر و برق گرفتگی مواجه می کند. اگر هنگامی که لباسشویی به برق متصل است، احساس برق گرفتگی در بدنه آن بود سریعا دستگاه را از برق بکشید و برای رفع این مشکل اقدام کنید و تا برطرف نشدن این ایراد از لباسشویی استفاده نکنید.

به دلیل کار کردن ماشین  لباسشویی همزمان با برق و آب، ممکن است این مشکل در این نوع دستگاه ها بوجود بیاید.

علت برق داشتن بدنه لباسشویی بوش  می تواند از:

  • جریان برق در لباسشویی
  • خازن پارازیت گیر
  • خرابی در اتصالات و سیم پیچی ها
  • خرابی برد الکترونیکی
  • هیتر یا المنت
  • سیم ارت
  • نم دار بودن بدنه
  • نیم سوز شدن موتور لباسشویی باشد.

جریان برق لباسشویی بوش :

توجه کنید، اتصال نادرست ماشین لباسشویی بوش به یک پریز خراب یاپارگی درکابل و فرسوده شدن آن ،امکان دارد برق در بدنه ماشین لباسشویی ایجاد کند.

دراین طور موقع ها از یک پریز دیگر برای ماشین لباسشویی استفاده کنید یاپریز خراب را تعویض کنید. البته در بیشتر موقع ها اگر پریز خراب شده و اتصالی داشته باشد فیوز برق میپرد.

کابل دستگاه را هر از گاهی بررسی کنید تا معیوب نشده باشد.

از یک محافظ مناسب برای اتصال دو شاخه دستگاه استفاده کنید.

این جریان برق به بدنه لباسشویی خطرناک بوده و کودکان نیز در منزل در خطر قرار می گیرند.

خازن پارازیت گیر :

خازن پارازیت گیر برای جلو گیری از برق گرفتگی در لباسشویی تعبیه شده، اگر این خازن خراب شود و دچار مشکل شده باشد، می تواندعلت برق داشتن بدنه لباسشویی بوش باشد.

اتصالات و سیم کشی های داخلی :

سیم پیچ ها و اتصالاتی که در ماشین لباسشویی بوش به کار رفته ، باید توسط یک کارشناس مجرب بررسی و عیب یابی در این قسمت را انجام شود، تا اگر این سیم پیچی ها یا اتصالات دچار خرابی و مشکل شده باشند، برای تعمیر یا تعویض این اتصالات و سیم پیچ ها اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.سایت خانه بوش میتواند این کار را به صورت حرفه ای برای شما عزیزان انجام دهد.

علت برق داشتن بدنه لباسشویی بوش اگر از این اتصالات باشد، عملکرد دستگاه مختل شده و برق به بدنه و یا دیگ لباسشویی نیز اتصال پیدا می کند و هنگام بیرون آوردن لباس ها از داخل مخزن، متوجه برق داشتن دیگ هم خواهید شد.

images_1690633999_64c5070fae715.jpeg

برد الکترونیکی دستگاه خراب است :

ایراد در برد الکترونیکی یعنی در سایر قطعات لباسشویی مشکلی بوجود آمده است.

زمانی که نوسانات برق و ناگهان قطع شدن برق لباسشویی، در بخش های دیگر لباسشویی مشکل بوجود می آورد و از این قطعات برق خارج شده وعلت برق داشتن بدنه لباسشویی بوش ایراد در برد الکترونیکی و سایر قطعاتی است که برد به آنها دستورات لازم را صادر می کند.

این قطعه در لباسشویی بسیار مهم است و اگر دچار ایراد شود باید از خانه بوش در زمینه تعمیرات لباسشویی بوش کمک بگیرید.

با ما تماس بگیرید تا از خدمات تعمیرگاه لباسشویی بوش بهره مند شوید

ثبت سفارش تعمیر لباسشویی بوش و اعزام کارشناس برای شما و تعویض قطعات و تعمیر انواع لباسشویی و تعمیرات لوازم خانگی از خدمات مجموعه خانه بوش می باشد.

علت برق داشتن دیواره های ماشین لباسشویی بوش :

همانطور که مشاهیده کردید و باتوجه به خطرناک بودن دستگاهی مانند لباسشویی که همزمان از برق و آب استفاده می کند. سعی کنید قبل از بررسی علت دیواره های ماشین لباسشویی حتما دوشاخه آن را از برق بکشید وپس از آن موارد زیر را مشاهده نمایید:

  • اولین و اصلی ترین دلیلی که امکان است موجب برق دار شدن دیواره های بیرونی ماشین لباسشویی گردد اختلال وخرابی دراتصالات و سیم پیچی های ماشین لباسشویی می باشد.
  • ممکن است در اثر کارکرد طولانی مدت و یا سوختگی یکی از سیم ها جریان برق راهی برای انتقال به بدنه دستگاه شما پیدا کرده باشد.
  • اتصال نادرست سیم ارت ماشین لباسشویی به زمین نیز میتواند یکی از علل برق داشتن دیواره های ماشین لباسشویی باشد.
  • امکان دارد ماشین لباسشویی شما دچار نشتی آب شده باشد که این نشتی عاملی برای قاطی شدن جریان آب و برق شده باشد.
  • بهتر است از طریق یک فازمتر در هنگام خاموش بودن لباسشویی نیز اقدام به بررسی وجود برق در بدنه دستگاه خود نمایید.

کاربران گرامی خانه بوش، توجه نمایید که در ساختمان های امروزه به دلیل وجود چاه ارت، برق گرفتگی در بدنه لباسشویی احساس نمیشود. اما اگر ساختمان شما چاه ارت ندارد، بهتر است با یک دمپایی تردد کنید تا به مانند عایق عمل کند.

چرا دیگ ماشین لباسشویی برق دارد؟

گاهی ممکن است شاهد این موضوع باشیم که در هنگام کارکرد و دست زدن به بدنه دستگاه دچار احساس برق گرفتگی نشویم اما در هنگام قرا دادن و یا بیرون آوردن لباس ها از دیگ لباس شویی برق را احساس کنیم در این زمان باید به بررسی این سوال که چرا دیگ ماشین لباسشویی برق دارد؟ بپردازیم:

  • وقتی به بدنه دست میزنیم و متوجه برق نمیشیم چون روی بدنه فلزی دستگاه رنگ پاشیدن و یا دست به پنل لباسشویی میزنیم که پلاستیکی است.
  • اما دیگ خیس و از جنس فلز میباشد، برای همین برق گرفتگی را احساس میکنیم.

images_1690634020_64c50724d9d28.jpeg

دلیل برق داشتن لباسشویی چیست؟ نظر تعمیرکار خانه بوش در این مشکل :

دلیل برق داشتن لباسشویی را همراه با تعمیرکار خانه بوش در ادامه شرح میدهیم:

  • اگر ماشین لباسشویی شما برق دارد، مربوط به نداشتن سیم ارت در پریز خانه میباشد.
  • توجه داشته باشید که در خانه های قدیمی سیستم ارت وجود ندارد.
  • اگر المنت لباسشویی شما کهنه و یا خراب شده باشد، نمیتواند عامل برق داشتن در لباسشویی باشد.
  • اگر هم المنت، برد الکترونیکی و یا دیگر قطعات هم سوخته باشد، احساس برق گرفتگی نمیکنیم.
  • توجه داشته باشید که، اگر المنت رو از لباسشویی هم بیرون بیاوریم و به برق بزنیم فقط داغ میشه، برق ندارد.
  • اگر هم سوخته باشد باید دست به بدنه فلزی پشت المنت بزنیم تا احساس برق گرفتگی بکنیم.
  • چون تمام المنت ها با یک لاستیک کُلفت با بدنه دیگ آب بندی میشوند. یعنی احتمال برق گرفتگی از المنت بسیار پایین میباشد.
  • اگر پریز برق شما هم اتصالی داشته باشد، فیوز میپرد و ارتباطی با برق دار بودن لباسشویی ندارد.

لباسشویی به برق متصل است و این دستگاه با آب در ارتباط میباشد، بنابراین بهتر است مشکل آبریزی را جدی بگیرید.

چگونه مشکل سیم ارت لباسشویی را عیب یابی ورفع ایراد کنیم؟

  • برای رفع این مشکل ابتدا دوشاخه را برعکس کنید.
  • اگر بابرعکس کردن دوشاخه مشکل حل نشد، باید دو سر یک سیم را لخت نمایید و میخی در زمین بکارید و دیک سر سیم را به پیچ درب پشت ماشین لباسشویی و سر دیگر آن را به میخ وصل کنید.
  • اگر هم ماشین لباسشویی شما آبریزی دارد، سریعا اقدام کنید تا مشکل رفع شود.

نتیجه گیری از علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی :

همانطور که گفته شد برق داشتن بدنه فلزی و یا داخلی ماشین های لباسشویی میتواند برای ما بسیار خطر آفرین باشد و در صورت مشاهده و احساس برق در اولین فرصت باید دستگاه را از برق جدا کرده و برای برطرف کردن مشکل اقدام نمایید و تا حد امکان از استفاده مجدد از دستگاه تا زمان برطرف کردن مشکل خودداری نمایید تا هم از بروز آسیب های بیشتر به دستگاه خود جلوگیری کنید و هم برای سلامت خودتان مشکلی پیش نیاید.

۱.ماشین لباسشویی دچار فرسودگی شده است :

مهم ترین علت برق داشتن دیگ ماشین لباسشویی، فرسودگی ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی که بیش از دو سال از عمر آن گذشته است؛ دچار فرسودگی قطعات می شود. حتی ممکن است که بدنه آن شروع به زنگ زدن نیز بکند.

نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که اگر ماشین لباسشویی خود را در مکانی مرطوب مانند حمام نگهداری می کنید؛ این فرسودگی زودتر اتفاق می افتد. جدای از محیط مرطوب، امکان پاشیده شدن آب روی ماشین لباسشویی نیز وجود دارد که باعث ایجاد برق در بدنه آن می شود. خود این موضوع به تنهایی باعث زنگ زدن قطعات ماشین لباسشویی می شود.

۲.فرسودگی کابل ها

یکی از قسمت هایی که به شدت در معرض آسیب های محیطی قرار می گیرد؛ کابل ماشین لباسشویی است. کابل ماشین لباسشویی معمولا از بقیه اجزای آن زود تر خراب می شود. به همین خاطر است که یکی از دلایل برق داشتن ماشین لباسشویی کابل آن است. کابل های فرسوده یا آسیب دیده در اثر استفاده طولانی مدت یا عوامل خارجی به وجود می آیند. برای مثال ممکن است که کودک شما سیم ها را کشیده باشد و یا این که توسط موش ها جویده شده باشد. همین عوامل باعث برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی می شوند.

در صورتی که کابل خود را تعمیر نکنید و آن را به تعویق بیندازید؛ ممکن است ماشین لباسشویی شما آسیب جدی ببیند. اگر هم ماشین لباسشویی شما کار نمی‌کند، بهتر است دلیل اینکه چرا ماشین لباسشویی روشن می شود ولی کار نمی کند را چک کنید.

images_1690634108_64c5077c50c09.jpeg

۳. اتصال کوتاه

یکی از عواملی که می تواند باعث خرابی ماشین لباسشویی شود؛ اتصال کوتاه است. اتصال کوتاه معمولا باعث آتش گرفتن موتور دینام و خازن ماشین می شود. اگر این اتفاق برای ماشین لباسشویی شما بیفتد؛ ماشین دیگر قابل استفاده نیست. علاوه بر این، اتصال کوتاه یکی از عوامل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی است. در صورتی که چنین مشکلی را مشاهده کردید؛ به سرعت ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید. با این کار می توانید از بروز آسیب های جدی در ماشین جلوگیری کنید و هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

...........................................................................

۴. تماس دینام موتور با بدنه و سوختن دینام

دینام یکی از اصلی ترین قسمت های ماشین لباسشویی است. توجه داشته باشید که اگر دینام برای مدت بسیار طولانی استفاده شود؛ امکان آتش گرفتن آن نیز وجود دارد. البته این اتفاق در صورتی می افتد که دینام ماشین لباسشویی شما فرسوده شده باشد و مدت زمان بسیار زیادی از زمان خرید آن گذشته باشد.

به همین خاطر است که یکی از دلایل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی از دینام آن است. وقتی که دینام ماشین لباسشویی بیش از حد داغ می شود اتصال کوتاه ایجاد می شود و باعث می شود که دینام با بدنه تماس داشته باشد برای رفع این ایراد مقاله تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران را مطالعه کنید.

علائم این اتفاق نیز معمولا با ظاهر شدن بوی سوخته در اطراف دینام مشخص می شود. بعد از این که متوجه شدید چرا ماشین لباسشویی برق دارد؛ بهترین کار این است که با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید و از او کمک بخواهید.

.............................................................................

چگونه مشکل برق داشتن ماشین لباسشویی را حل کنیم؟

کابل های خراب را تعویض کنید

حال که با علت برق داشتن دیگ ماشین لباسشویی آشنا شدید؛ خوب است که با راه های از بین بردن این ایراد آشنا شوید. اولین و بهترین راه برای رفع ایراد برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی این است که کابل های خراب را تعویض کنید. اگر فقط قسمتی از کابل خراب شده است؛ آن را تراش دهید و سپس دوباره آن را وصل کنید. در این راه حتما از عایق های الکتریکی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. اگر هم کابل بیش از حد فرسوده و قدیمی شده است؛ دیگر ارزش تعمیر ندارد اما برای از بین بردن ایراد برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی کابل را به طور کامل عوض کنید.

قطعات خراب را تعویض کنید.

همان طور که متوجه شدید؛ یکی از عوامل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی، خراب بودن برخی از قسمت ها و قطعات آن است. برای این که بتوانید مشکل برق داشتن ماشین را به طور کامل حل کنید؛ این قطعات را تعمیر کنید. البته بهتر است بگوییم در صورت خراب شدن قطعه بهتر است آن را کاملا تعویض کنید و یک قطعه نو بخرید. این کار برای پیشگیری از اتفاقات ناخواسته در آینده بهتر است و سلامت ماشین لباسشویی شما را تضمین می کند.

.................................................................................

۳.کمک گرفتن از یک نماینده متخصص

اگر با مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی مواجه شدید و تجربه کافی در این زمینه ندارید؛ بهترین کار این است که از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید تا شما را در رفع این ایراد راهنمایی کند.

هنگامی که بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؛ به نحوی که نمی توان از آن استفاده کرد؛ معمولا می توان گفت که مشکل از یک یا چند قطعه ماشین لباسشویی است. برای برطرف کردن مشکل برق داشتن بدنه‌ی ماشین لباسشویی می‌توانید از خدمات تخصصی  تعمیر ماشین لباسشویی  کاردون نیز درخواست خدمات دهید.

۴.استفاده از کابل زمین یا ارت 

یکی از راه های بسیار خوب برای از بین بردن برق ماشین لباسشویی، استفاده از کابل های زمینی است. کابل های زمینی مزایای زیادی دارند. کابل های زمینی افت ولتاژ و دقت بیشتری دارند؛ امکان خطا در آن ها کمتر است و هزینه نگه داری به خاطر استفاده ساده از آن ها کم تر است. برای این که بتوانید برای ماشین لباسشویی خود از کابل زمینی استفاده کنید؛ از یک تکنسین یا کارشناس کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

images_1690634146_64c507a2f0e57.jpeg

هیتر یا المنت لباسشویی بوش

این قطعه از لباسشویی بعد از استفاده طولانی مدت از لباسشویی ممکن است فرسودگی پیدا کند و رسوب بگیرد. آب گرم در لباسشویی موجب می شود تا مواد شوینده راحت تر حل شده و شستشوی بهتری برای لباس ها انجام شود. هیتر دمای آب را به حد نیاز و کافی در دستگاه می رساند. اگر المنت یا هیتر دستگاه خراب شود، دیگر علت برق داشتن بدنه لباسشویی بوش است.

برای تعویض این قطعه اقدام کنید تا مشکل برطرف شود.

نیم سوز شدن موتور لباسشویی بوش 

گاهی نشتی بر روی موتور لباسشویی، باعث نیم سوز شدن آن و همچنین علت برق داشتن دربدنه لباسشویی بوش می شود.

علت نشتی را در لباسشویی جستجو و برطرف کنید.

اگر موتور لباسشویی بسوزد یا اینکه نیم سوز شود، کار شستشوی لباس ها انجام نمی شود و این یعنی یک دردسر تازه برای کابران.

نم دار بودن لباسشویی بوش

یکی دیگر ازدلایل برق داشتن بدنه لباسشویی بوش، از قرار دادن لباسشویی نزدیک سینک ظرفشویی و یا در حمام می باشد. گاهی گذاشتن ظروف یا گلدان و یا لباس خیس بر روی لباسشویی، موجب می شود تا بدنه لباسشویی برق دار شود.

برای بر طرف شدن این مشکل، لباسشویی را در جایی خشک نصب کنید و از گذاشتن اجسام خیس بر روی آن خود داری کنید.

با خواندن دفترچه راهنمای لباسشویی بوش ، می توانید نحوه استفاده و نگهداری از دستگاه را آموزش ببینید.

برای اینکه دستگاه شما عمر طولانی تری داشته باشد و خطر استفاده از لباسشویی هنگام کار کمتر شود، باید از دستگاه به خوبی مراقبت کنید و در زمان شستشو:

  • آبکش لباسشویی را بیش از اندازه پر نکنید.
  • از یک فیلتر برای جلوگیری از رسوبات و املاح آب شهری بعد از ورودی شیر آب استفاده کنید.
  • هر شش ماه دستگاه را با جرم گیر و یا محلول جوش شیرین و سرکه جرم زدایی کنید.
  • از برنامه مخصوص با جنس لباس ها استفاده کنید.
  • پودر و مواد شوینده مناسب در محفظه جا پودری بریزید.
  • از سالم بودن اتصالات دستگاه مطمئن شوید.
  • سرویس سالیانه لباسشویی را توسط سرویسکار انجام دهید.
  • و در صورت خرابی یاایراد در لباسشویی بوش و سایر برندها و همچنین لوازم برقی، خودتان اقدام به تعمیر نکنید و از کادر مجرب تعمیرگاه مجاز در این زمینه کمک بگیرید و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.
  • تیم متخصص ما در تعمیرگاه مجاز در تمام ایام هفته پاسخگوی شما عزیزان می باشند.
  • منبع خانه بوش

کد خبر: ۲۳۴٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha