۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
۳۸۰ هکتار اراضی گناباد تحت کنترل آفت ملخ قرار گرفت

۳۸۰ هکتار اراضی گناباد تحت کنترل آفت ملخ قرار گرفت

گناباد- رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گناباد از عملیات کنترل آفت ۳۸۰ هکتار از تاغ زارهای شهرستان گناباد در برابر هجوم ملخ کوهان دار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، مجتبی محرابی گفت: شهرستان گناباد از جمله عمده ترین کانون های ملخ کوهان دار تاغ در خراسان رضوی است که با توجه به گستردگی عرصه تاغ زارهای در دست کاشت مرتعی بیش از ۶۰ هزار هکتار شهرستان گناباد از دیر باز جز مهم ترین کانونهای ملخ کوهاندار تاغ در استان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه کنترل آفات در عرصه های طبیعی و نقشه های پراکنش کانونها به ویژه در مناطق برگز و عمرانی پیش آگاهی و کانون یابی دقیق از اسفند ماه در دستور کار نیروهای حفاظتی شهرستان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با کنترل مداوم ابعاد کانونها و هماهنگی به عمل آمده با شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و نیز کارشناسان دفع آفات استان به دلیل آلودگی بالا مبارزه لکه ای شیمیایی از سموم ، خرداد ماه شروع و به مدت ۱۰ روز ادامه یافت .

رئیس اداره منابع طبیعی گناباد گفت: در حال حاضر حدود ۳۸۰ هکتار از تاغ زارهای شهرستان تحت عملیات کنترل آفت قرار گرفته اند.

کد خبر: ۲۳٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha