۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
آسیب مواد و تجهیزات صنعتی دستاورد قطعی برق خارج از برنامه است
مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر نظرآباد:

آسیب مواد و تجهیزات صنعتی دستاورد قطعی برق خارج از برنامه است

کرج- مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر نظرآباد با اشاره به قطعی برق خارج از برنامه زمان بندی اعلام شده در شهرک صنعتی گفت: با قطع برق، مواد داخل دستگاه ها و تجهیزات آسیب زیادی می بیند.

«فرید ایمانی» در گفتگو با بازار با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ واحد صنعتی در این شهرک صنعتی فعالیت دارند، گفت: قطعی برق، کمبود آب، تامین گازوئیل برای واحد هایی که ژنراتور دارند و مشکل قطعی گاز در زمستان از عمده مشکلات تولید کنندگان شهرک است.

ایمانی در پاسخ به این پرسش که آیا در شهرک صنعتی سپهر نیروگاه خصوصی داریم یا خیر، گفت: نیروگاه نداریم و همه واحدها ژنراتور دارند و با آن برق را تامین می‌کنند. پنل های خورشیدی هم به دلیل اینکه آداپتور دارند که جزو عوامل تحریمی است برای آنها توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر با اشاره به قطعی برق شهرک های صنعتی گفت: برای قطعی برق یک روز در هفته به ما برنامه داده بودند، اما طی هفته گذشته تا به امروز ما هر روز قطعی برق داشتیم. طبق برنامه ای که به ما اعلام شده از ساعت ۱۲ تا ۱۸ باید قطعی داشته باشیم اما از ساعت ۱۱ تا ۲۱ قطع می‌شود.

واحدی که ژنراتور دارد هم نمی تواند کل سیستمش را با برق راه اندازی کند

ایمانی در پاسخ به اینکه قطع شدن برق چه آسیب هایی به بخش تولید و تجهیزات می رساند، گفت: زمانی که واحدهای تولیدی موادی در دستگاه دارند و برق قطع می شود مواد داخل دستگاه می ماند و آسیب می بیند. دستگاه سرد می‌شود، کارگر بیکار می شود و واحدی که ژنراتور دارد هم نمی‌تواند کل سیستمش را با برق راه اندازی کند.

به عنوان مثال یک سردخانه یک چهارم یخچال های خود را نمی‌تواند به مدار بیاورد، یک کارخانه هم چند دستگاهش را با برق ژنراتور نمی تواندوارد مدار تولید کند و در کل قطعی برق مشکلات و خسارات زیادی برای بخش تولید و صنعت ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شهرک صنعتی سپهر نظرآباد با بیان اینکه قطعی برق، کمبود آب، تامین گازوئیل برای واحد هایی که ژنراتور دارند و مشکل قطعی گاز در زمستان از عمده مشکلات تولیدکنندگان است، افزود: البته برای مشکل کمبود آب در حال بهره برداری و چاه گذاری در شهرک هستیم.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha