۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
مرحله دوم طرح ساماندهی مشاوران املاک از فردا در سراسر کشور

مرحله دوم طرح ساماندهی مشاوران املاک از فردا در سراسر کشور

وزارت راه و شهرسازی از آغاز مرحله دوم طرح ساماندهی مشاوران املاک از فردا خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای طرح ساماندهی مشاوران املاک تاکنون‏ دو هزار دفتر مشاور املاک بدون مجوز در کشور مهر و موم شده است.

به گزارش بازار، نماینده وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای طرح ساماندهی مشاوران املاک تاکنون ‏، دو هزار دفتر مشاور املاک بدون مجوز در کشور مهر و موم شده است.

به گفته دستمالچی نداشتن مجوز فعالیت و صادر نکردن کد رهگیری از تخلفات عمده‌ای است که در این طرح با آن برخورد خواهد شد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آمار بنگاه‌های املاک غیر مجاز گفت: از حدود ۱۸۰ هزار بنگاه املاک در کشور حدود ۷ درصد مجوز فعالیت ندارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : در اجرای این طرح برخورد با بنگاه‌های متخلف از فردا درسطح استان تهران آغاز می شود.

حسین جنتی با اشاره به شناسایی هزار و ۲۰۰ بنگاه املاک بدون مجوز در تهران تاکید کرد: از یکشنبه، هشتم مرداد هر هفته ۲۰۰ بنگاه بدون مجوز مهر و موم می‌شوند.

وی با اشاره به برخورد با برخی از بنگاه‌هایی که کمیسیون اضافه‌تر از نرخ نامه مصوب دریافت می‌کنند ،گفت: تاکنون بنگاه‌های متخلف حدود ۶۰ میلیارد تومان جریمه شده اند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم تاکید کرد: بر اساس قانون نظام صنفی، مشاوران املاک حتما باید نرخ نامه کمیسیون‌های اجاره، خرید و فروش ملک را در معرض دید مشتریان قرار دهند و برای مشتریان رسید صادر کنند.

وی از شهروندان خواست هرگونه تخلف اعم از دریافت کمیسیون اضافی، صدور نکردن کد رهگیری، ارائه نکردن فاکتور و نداشتن جواز کسب را به تلفن بازرسی اتحادیه املاک تهران به شماره ۷۳۳۴ اطلاع دهند.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha