۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
بیش از هزار مجتمع خدمات رفاهی در سطح شبکه راه‌های کشور بهره‌برداری شد
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری:

بیش از هزار مجتمع خدمات رفاهی در سطح شبکه راه‌های کشور بهره‌برداری شد

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر تعداد هزار و ۲ باب مجتمع خدماتی رفاهی در سطح شبکه راه‌های کشور درحال بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به هموطنان است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰۲ باب مجتمع خدماتی رفاهی در سطح شبکه راه‌های کشور درحال بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به هموطنان و کاربران جاده‌ای است.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های این سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: تعداد مجتمع‌های در حال احداث ۵۷۸ باب و تعداد موافقت اصولی در حال استعلام از سایر ارگان‌های مرتبط ۸۱۰ فقره است ...

دغاغله مجموع تعداد مجتمع های خدمات رفاهی بهره برداری شده در کشور و مجتمع های درحال احداث را ۱۵۸۰ مجتمع اعلام کرد و افزود: در حال حاضر میانگین فاصله توزیع و پراکنش مجتمع‌های خدماتی درحال بهره برداری در سطح شبکه راه‌های کشور در هر ۸۸ کیلومتر یک مجتمع خدماتی رفاهی است که با بهره برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی در حال ساخت در سال‌های آتی، این عدد در هر ۵۶ کیلومتر به یک باب مجتمع خدماتی رفاهی خواهد رسید.

وی توضیح داد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی در چهار شکل درجه یک، دو، سه، چهار و درجه چهار با حداقل مساحت و نیز در قالب مجتمع های کوچک مقیاس با محوریت مورد نیاز هر محور احداث می شوند که عناصر و کاربری های ضروری و مورد نیاز، بر اساس درجه مجتمع‌های خدماتی رفاهی با توجه به مساحت و ظرفیت آنها متفاوت است.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره‌برداری و امور آزادراه ها افزود: از سوی دیگر به منظور تجهیز شبکه راه‌های اصلی و فرعی به مجتمع‌های خدماتی رفاهی کوچک مقیاس و استفاده از سرمایه گذاری‌های خرد بخش خصوصی، احداث مجتمع های خدماتی رفاهی با محوریت مورد نیاز هر محور (به جزء آزادراه ها) از قبیل مجتمع خدماتی رفاهی با محوریت جایگاه سوخت، رستوران، واحدهای اقامتی، خدمات خودرویی، سرویس بهداشتی، تیرپارک و مواردخاص انجام می شود.

دغاغله گفت: نظر به این‌که براساس تبصره ذیل ماده واحده قانون اجازه واگذاری امتیاز سرقفلی غرف و فروشگاه‌های پایانه‌های عمومی بار و مسافر و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی (مصوب سال ۱۳۷۷)، صدور مجوز تاسیس و بهره برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی و هرگونه تاسیسات رفاهی بین راهی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و ساماندهی و تمرکز آنها در نقاط مناسب شبکه راهها بر عهده سازمان راهداری حمل ونقل جاده ای کشور است. این مجموعه‌ها به منظور فراهم‌کردن آسایش و رفاه بیشتر برای رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و تمرکز در یک مکان، تسهیل نظارت، ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها، کاهش مزاحمت‌های ترافیکی وسوانح جاده ای، دسترسی رانندگان و مسافران به خدمات موردنیاز و ایجاد بستری مناسب جهت اشتغالزایی شکل گرفته است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی ادامه داد: با توجه به قانون مذکور، مجتمع های خدماتی رفاهی به‌ عنوان مجموعه‌هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات مورد نیاز رانندگان وسایل نقلیه ایرانی و خارجی در طول راه های ارتباطی وترانزیتی احداث و دارای امکانات خدماتی، بهداشتی، درمانی، رستوران، نمازخانه‌ها، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و ... است که در طول راه‌های کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اخذ موافقت اصولی از سازمان متبوع احداث می‌شوند.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha