۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
خرید تضمینی برنج دپو شده در گیلان آغاز شد
استاندار گیلان:

خرید تضمینی برنج دپو شده در گیلان آغاز شد

رشت- استاندار گیلان از آغاز خرید تضمینی برنج در استان خبر داد و گفت: کار خرید تضمینی برنج باقیمانده در دست کشاورزان شروع شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی از آغاز خرید تضمینی برنج در استان خبر داد و گفت: کار خرید تضمینی برنج باقی مانده در دست کشاورزان از امروز آغاز شده و نباید مشکلی در این خصوص برای این قشر این ایجاد شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه چای و برنج دو محصول راهبردی استان است، تصریح کرد: در حوزه ایجاد بازار کار و بر اساس مرکز آمار کشور، رتبه گیلان در حوزه بهبود نقش مشارکت اقتصادی ۴۷ درصد نسبت به نرخ کشوری 41 درصد است که باید ارتقاء پیدا کند.

عباسی با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری در گیلان، خواستار ارتقاء این آمار در سال جاری شد، و افزود: نرخ بیکاری در گیلان با ۶ و یک دهم درصد، از میانگین کشوری پایین تر است که لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در سال جاری و بر اساس سیاست دولت سیزدهم و اسناد بالا دستی به ارتقای این آمار کمک کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال از طریق شرکت‌های دانش بنیان، بیان کرد: در پارک و علم فناوری گیلان باید تحول ایجاد شود لذا بخش اشتغال را باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان برده و از ظرفیت نخبگان علمی استفاده کرد.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه مناسب این استان در تحقق تعهد خود در ایجاد اشتغال در این استان، گفت: این استان در ایجاد اشتغال در کشور گیلان جزو استان‌های برتر بوده و تعهد ایجاد اشتغال خود را به خوبی اجرایی کرده است.

عباسی با تکلیف به دستگاه‌های اجرایی در تحقق ایجاد ۳۲ هزار شغل در گیلان، گفت: دستگاه‌های اجرایی در تحقق این تعهد باید از یکدیگر سبقت بگیرند و فرمانداران نقش مهمی در اجرایی شدن این مهم دارند.

وی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در جذب سرمایه و ایجاد اشتغال از همه ظرفیت‌های استانی و شهرستانی خود بهره‌مند شوند، افزود: مدیران استانی و شهرستانی باید در جذب سرمایه و ایجاد اشتغال به خوبی عمل کنند و هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست زیرا وعده‌های دولت سیزدهم به مردم باید در تمامی نقاط گیلان تحقق پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اولویت تصویب طرح‌های کارفرمایی در این استان، بیان کرد: اولویت باید با طرح‌های کارفرمایی در حوزه تولید باشد زیرا این قبیل طرح‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال در استان و در حوزه‌های مختلف دارند.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha