۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
ارزش تولیدات صنایع دستی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد

ارزش تولیدات صنایع دستی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان

محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ارزش تولیدات صنایع و هنرهای دستی در کشور بیش از ۷ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پویا محمودیان، در روز جهانی صنایع دستی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با ثبت ۱۴ شهر جهانی صنایع دستی در جایگاه نخست جهان قرار دارد افزود: بیش از دو میلیون نفر هنرمند صنایع دستی در حوزه‌های تولید، ترویج، آموزش و بازرگانی فعالند، اما باوجود چنین ظرفیت گسترده‌ای سهم صنایع دستی در تولید ناخالص ملی فقط ۲ درصد است.

وی گفت: براساس آمارهای رسمی بیش از ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور شناسایی و ثبت شده که نشان دهنده تنوع دست سازهای هنری در ایران است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: صنایع دستی جزو محدود رشته‌های تولیدی است که در مقایسه با دیگر مشاغل، سرمایه بسیار ناچیزی نیاز دارد و براساس برآوردهای انجام شده سرمایه مورد نیاز از ۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان است.

محمودیان تاکید کرد: صنایع دستی ظرفیت نامحدودی در بخش اشتغالزایی و ارزآوری دارد و باید آحاد ایرانیان قبول کنند که به جای خرید کالاهای وارداتی، از هنر ایران و کالای ایرانی در منزل خود استفاده کنند.

وی طرح جهیزیه صنایع دستی را از مهتمرین طرح‌های معاونت صنایع دستی دانست و گفت: براساس این طرح قرار است جوان‌های در آستانه ازدواج وسایل مورد نیاز منزل را به جز کالاهای الکترونیکی و دیجیتال، از صنایع دستی کاربردی تامین کنند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر تجاری سازی صنایع دستی تاکید کرد و افزود: تجاری سازی صنایع دستی از طرح‌های اولویت دار در وزارتخانه است و در این طرح قرار است با برندسازی و خارج کردن صنایع دستی از یک کالای صرفاً تجاری و تبدیل آن به کالایی کاربردی مصرفی، از ظرفیت‌های نامحدود صنایع دستی در سال جهش تولید بهره‌مند شویم.

محمودیان همچنین از اجرای طرح‌های مشترک با آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در این طرح، مکانی برای فروش تخصصی صنایع دستی همه استان‌های کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های فضای مجازی برای عرضه و فروش صنایع دستی و برگزاری پایگاه‌های حمایتی صنایع دستی از دیگر برنامه‌های معاونت صنایع دستی است.

کد خبر: ۲۳٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha