۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
رشد ۲.۵ برابری پرداخت تسهیلات مشاغل خرد در دهاقان/ توسعه زیرساخت‌ها
فرماندار دهاقان مطرح کرد؛

رشد ۲.۵ برابری پرداخت تسهیلات مشاغل خرد در دهاقان/ توسعه زیرساخت‌ها

اصفهان- فرماندار دهاقان با اشاره به رشد ۲.۵ برابری پرداخت تسهیلات مربوط به اشتغالزایی و کسب‌وکارهای خرد گفت: امروز در شهرستان به نقطه‌ای رسیدیم که در بین جمعیت تحصیل نکرده مشکلی از نظر اشتغال نداریم.

علی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت مناسب برای توسعه اظهار کرد: با تغییر نگاه در دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت شهرستان دهاقان اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ روکش آسفالت محور اصلی این شهرستان، تکمیل و بهره‌برداری از زیرگذر ورودی شهر صنعتی دهاقان پس از حدود هفت سال توقف و ایجاد ۱۰ کیلومتر خط انتقال برق در محور آستانه از جمله این اقدامات است.

وی افزود: به طور کلی با توجه به اینکه وجود هر پروژه زمین‌مانده نشان از ناکارآمدی دولت دارد، به جای تعریف پروژه‌های جدید، بر تکمیل پروژه‌های موجود تمرکز شد. تکمیل کانون پرورش فکری و ساخت چهار مدرسه شهری و روستایی از جمله این دستاوردها است.

فرماندار شهرستان دهاقان ابراز کرد: امروز در این شهرستان به نقطه‌ای رسیدیم در بین جمعیت غیرتحصیلکردگان مشکلی از نظر اشتغالزایی نداریم و حتی با کمبود نیرو مواجه هستیم به همین دلیل در تلاشیم کارگر مورد نیاز خود را در حوزه‌های کشاورزی و صنعت از بیرون شهرستان تامین کنیم.

رفع معضل فاضلاب پروژه مسکن مهر

جمشیدیان با بیان اینکه معضل فاضلاب پروژه مسکن مهر یکی از مسائل مهم مردم دهاقان به شمار می‌رفت، اظهار کرد: متاسفانه در زمان تعریف پروژه مسکن مهر این شهرستان، تدبیر لازم برای فاضلاب این پروژه انجام نشده بود.

وی ادامه داد: با توجه به بافت زمین منطقه در دامنه کوه، چاه‌های جذبی پاسخگو نبوده و متاسفانه فاضلاب مسکونی در معابر رها بود. با پیگیری‌های انجام شده در سفر استاندار اصفهان به این شهرستان طرح لازم برای رفع این موضع تصویب و با همکاری سه ارگان راه‌ و شهرسازی، آبفا و شهرداری، این معضل به صورت اصولی در حال رفع شدن است.

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: در راستای رفع مشکلات روستاییان تابعه این شهرستان هم با تشکیل شورای اداری در همه روستاها، مشکلات مشخص و اقدامات لازم برای رفع آن‌ها صورت پذیرفته است. این طرح تاکنون پیشرفت ۵۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: به طور کلی برای رفع مشکلات این شهرستان در سفر استاندار اصفهان در حدود یک سال پیش، حدود ۶۰ مصوبه در شورای اداری مشترک و ۲۰ مصوبه در ستاد تسهیل استان ثبت شد که تا امروز بالغ بر ۴۰ درصد آن‌ها اجرایی شده و مابقی نیز در حال انجام است. بر اساس قول استاندار تا آخرین مصوبات این سفر باید اجرایی شود.

افزایش ۲.۵ برابری در تعداد فقره‌های تسهیلات مشاغل خرد

جمشیدیان همچنین با اشاره به مقوله تسهیلات بیان کرد: در حوزه افزایش اشتغال و مشاغل خرد در سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۵ برابری در تعداد فقره‌های تسهیلات مشاغل خرد به ثبت رسید؛ این تسهیلات برای راه‌اندازی مشاغل خرد تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی گفت: این در حالی است که شهرستان دهاقان موفق شده به عنوان تنها شهرستان استان، از منابع سفر ریاست جمهوری در حوزه کشاورزی استفاده کند و تا امروز رشد سه وو نیم برابری در واگذاری تسهیلات را به ثبت برساند.

کد خبر: ۲۳۴٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha