۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
افزایش نرخ برابری پزو مکزیک در برابر دلار به بالاترین میزان ۷ سال گذشته!
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ برابری پزو مکزیک در برابر دلار به بالاترین میزان ۷ سال گذشته!

ارزش پزو مکزیک طی روز جمعه به بالاترین سطح ۷ ساله خود در برابر دلار آمریکا رسیده و به گفته کارشناسان بازار فارکس، این روند صعودی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، ارزش پزو مکزیک طی روز جمعه به بالاترین سطح ۷ ساله خود در برابر دلار آمریکا رسید که از انتشار این خبر، بازار فارکس را در شوک فرو برد.

هر دلار آمریکا طی روز جمعه به نرخ ۱۶.۶۳ پزو رسید که بالاترین نرخ برابری از دسامبر سال ۲۰۱۵ به این سو محسوب می شود. گفته می شود در مکزیک، سیاست های اقتصادی رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده و منجر به تقویت اقتصاد این کشور شده است.

به گفته گابریلا سیلر محقق ارشد «بانکو بیس» دلیل اصلی این رخداد، کاهش نرخ تورم در ایالات متحده و در نتیجه، کاهش سختی دلار در بازار فارکس بوده است. به گفته وی، خوش بینی های شکل گرفته در خصوص آینده پیش روی اقتصاد مکزیک نیز دلیل دیگر افزایش ارزش پزو در برابر دلار آمریکا بوده که مجموع این فاکتورها منجر به این میزان افزایش ارزش پزو شده است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر، تعداد معامله گرانی که خواستار خرید پزو در بازار هستند تا حد چشمگیری افزایش یافته و همین افزایش تقاضا دلیل اصلی افزایش ارزش پزو در برابر دلار بوده است.

به گفنته سیلر، روند آغاز شده فعلی می تواند منجر به افزایش بیشتر نرخ برابری پزو در برابر دلار شده که در اینصورت، می توان انتظار افزایش رخ تا رقم ۱۶.۴۰ را نیز داشت.

کد خبر: ۲۳۴٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha