۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
باید در زمینه عدم تحقق رشد اقتصادی آسیب شناسی درستی در برنامه های قبلی صورت گیرد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

باید در زمینه عدم تحقق رشد اقتصادی آسیب شناسی درستی در برنامه های قبلی صورت گیرد

صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در زمینه عدم تحقق رشد اقتصادی آسیب شناسی درستی دربرنامه های قبلی صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مسلم صالحی، با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه و راهکارهای دست یابی به این رشد بیان کرد: قاعدتا با توجه به زیرساخت های موجود در کشور، تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی سخت به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی ۸ درصدی در برنامه ششم توسعه هم پیش بینی شده بود، ادامه داد: همچنین ما در افق ۱۴۰۴ بسیاری از اهداف را در نظر گرفته بودیم و اما اتفاق خاصی در این بخش رخ نداد بنابراین باید تدابیر کارشناسی اتخاذ کرد.

صالحی با بیان اینکه باید در زمینه عدم تحقق رشد اقتصادی آسیب شناسی درستی دربرنامه های قبلی صورت گیرد، بیان کرد:باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا به اهداف برنامه های حتی سوم و چهارم توسعه نیز دست پیدا نکرده ایم لذا اگر بتوانیم به این سوالات پاسخ دهیم شاید بتوانیم یک برنامه واقع بینانه ای را برای سالهای پیش رو تصویب کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: از این رو این مهم وظایف کمیسیون تلفیق را در زمینه های بررسی و تصویب احکام لایحه برنامه هفتم توسعه سخت تر می کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق باید احکام غیرقابل دسترسی را در برنامه هفتم توسعه اصلاح کند، ادامه داد: برنامه هفتم توسعه باید قابلیت اجرا داشته باشد تا آثار آن به صورت هرساله در زندگی مردم مشاهده شود.

کد خبر: ۲۳۴٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha