۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کارخانه تسلا تعطیل شد| مدل ۳ جدید و سایبرتراک امسال تولید می شوند؟
بازار گزارش می دهد

کارخانه تسلا تعطیل شد| مدل ۳ جدید و سایبرتراک امسال تولید می شوند؟

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از تعطیلی کارخانه فریمونت برای ارتقای خطوط تولید جهت ساخت مدل۳ جدید خبر داد، احتمالا تسلا محصول جدید خود یعنی سایبرتراک را نیز آماده ورود به خط تولید ارتقا یافته می کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی تسلا ارقام تولید و فروش محصولاتش در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد، آمار مالی مذکور مطابق برنامه ریزی های انجام شده مدیران این شرکت بوده است. همانطور که ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت خودروساز پیش بینی کرده بود، درآمد تسلا در سه ماهه سوم سال میلادی جاری کاهش خواهد یافت. بنابراین روند تولید محصولات تسلا در کارخانه فریمونت دچار انحراف معیار و چالش شده است.

مدیرعامل تسلا در خصوص برنامه تولید این شرکت خودروسازی در سال جاری، گفت: هرچند تسلا هدف فروش و تحویل ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو را در سال جاری حفظ کرده است، اما ارتقا خطوط تولید منجربه تعطیلی تابستانی کارخانه فریمونت شده است. تسلا برنامه دارد در تعطیلات مذکور خطوط تولید مدل۳ را به ترتیب در تمام سایت های تولید خود ارتقا دهد.

به تازگی شایعاتی در خصوص تولید نسل جدید مدل ۳ در کارخانه گیگافکتوری شانگهای منتشر شده است، اما منابع خبری چین این ادعا را تکذیب و هرگونه تولید نسل جدید مدل ۳ را رد کردند

به تازگی شایعاتی در خصوص تولید نسل جدید مدل ۳ در کارخانه گیگافکتوری شانگهای منتشر شده است، اما منابع خبری چین این ادعا را تکذیب و هرگونه تولید نسل جدید مدل ۳ را رد کردند. بنابراین باید انتظار داشت که تسلا مدل۳ جدید را ابتدا در کارخانه فریمونت تولید سپس به سایر سایت های تولیدی خود انتقال دهد.

اخیرا در فضای مجازی فیلم های منتشر شده که کارخانه فریمونت تسلا تبدیل به یک واحد تولیدی متروکه شده است. تسلا در واکنش به این فیلم ها، اعلام کرده است؛ بخش های لجستیکی و رودی های آن به کارخانه بسته شده است تا تغییرات مورد نیاز خطوط تولید انجام سپس ورودی های جدید ساخته خواهد شد.

کارخانه تسلا تعطیل شد| مدل ۳ جدید و سایبرتراک امسال تولید می شوند؟

باتوجه به اینکه تسلا قصد دارد محصول جدید خود یعنی سایبرتراک را در سال ۲۰۲۴ عرضه بازار کند، اکنون به دنبال دریافت مجوزهای استانداردی و تولید برای بررسی بازار است. هرچند پیش بینی می شود که سایبر تراک در سال جاری در سایت فریمونت تولید شود. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، نشان از عزم جدی تسلا برای افزایش تولید محصولات برقی در سایت های خارج از چین دارد. ماه میلادی گذشته گزارشاتی منتشر شد که تسلا مجوزهای ساخت و ساز برای کارخانه فریمونت دریافت کرده است، از همین رو ابزار و تجهیزات متعدد ساختمانی را سفارش داده است. تسلا تاکنون نسبت به انتشار گزارشات مذکور واکنش نشان نداده است و باید دید فریمونت چقدر تغییر خواهد کرد.

تسلا مدل۳ به عنوان پر فروش ترین خودرو سدان بازارهای جهانی در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، همچنین مدل وای نیز به عنوان کراس اوور برقی پر فروش در سال میلادی مذکور معرفی شد. تسلا برای شکست رکورد فروش دو مدل مذکور، اقدام به تغییر خطوط تولید توام با به روز رسانی محصولات کرده است. ظاهرا این موضوع برای افزایش رقابت با خودروسازان چینی در محصولات الکتریکی ایجاد شده است.

در پایان باید ذکر کرد که خودروسازان داخلی نیز از ابتدای هفته آینده به مدت هفت روز تعطیلات تابستانی خواهند داشت، باید منتظر بود و دید که کدام خودروساز داخلی از این فرصت برای به روزرسانی خطوط تولید خود استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha