۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تولید ۱.۱ میلیارد قطعه نشای سبزی و صیفی در استان بوشهر
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

تولید ۱.۱ میلیارد قطعه نشای سبزی و صیفی در استان بوشهر

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید ۱.۱ میلیارد قطعه نشای سبزی و صیفی در استان بوشهر خبر داد.

نوذر منفرد در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تولیدات متنوع محصولات کشاورزی، بوشهر را به جایگاه ویژه ای در این حوزه رسانده به گونه ای که در یکسال اخیر بالغ بر ۱.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید شد.

وی افزود: کیفیت تولید محصولات در سال جاری رشد خوبی داشته که تغییر الگوی کشت و تغییر شیوه آبیاری و رسیدگی بهتر و موثرتر از جمله عوامل این مهم است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: علاوه بر تولیدات کشاورزی متنوع، تولید نشاء محصولات مختلف از جمله سبزی و صیفی و گوجه فرنگی نیز در استان بوشهر مورد توجه و تاکید قرار دارد و امسال این روند با سیر صعودی رو به رو شده است.

منفرد از تولید ۱.۱ میلیارد قطعه نشای سبزی و صیفی در گلخانه های استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این میزان نشاء در ۶۸ هکتار از گلخانه های استان تولید و برداشت و علاوه بر مصرف استان، به بازارهای داخلی نیز ارسال می شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری دو نوبت کشت و برداشت نشاء در استان انجام می شود که بیش از ۷۰۰ میلیون قطعه نشای تولیدی مختص گوجه فرنگی است.

منفرد گفت: ایجاد اشتغال در حوزه تولید نشاء، امر مهمی است و علاوه بر آن، درآمد زایی ارزشمندی نیز برای تولید کنندگان دارد.

کد خبر: ۲۳۳٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha