۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
کاهش ۷۰ درصدی مراجعه کنندگان برای ثبت شرکت‌ها
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد

کاهش ۷۰ درصدی مراجعه کنندگان برای ثبت شرکت‌ها

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مراجعات ثبت شرکت‌ها از طریق امضای الکترونیک و پرداخت الکترونیک از ماه گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، جلسه بررسی مسائل مربوط به مالکیت معنوی در حوزه سلامت و محصولات غذایی، آرایشی، پزشکی و دارویی امروز چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ با حضور حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، مدیران حوزه مالکیت معنوی سازمان ثبت و مدیران سازمان غذا و دارو برگزار شد.

حسن بابایی در این جلسه اظهار کرد: مجموعه سازمان ثبت و سازمان غذا و دارو نیازمند برگزاری جلسات مشترک و تعاملی بسیاری هستند تا کمیته‌های مشترک تعریف شود که این موضوع به انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری نیاز دارد و در سازمان ثبت این آمادگی وجود دارد که به صورت فصلی اجرای تفاهم نامه میان دو سازمان پایش شود.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد در حوزه مالکیت معنوی و ثبت شرکت ها، تولید کننده واقعی را معطل نمی‌کند و تمامی علائم تجاری به تولید کننده واقعی داده می‌شود چرا که باید از فعالان اقتصادی حمایت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: حوزه مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت در راستای خدمت رسانی سریع به مردم محلی را با حضور ۲۰ کارشناس تجهیز کرده است که مراجعان دیگر معطل نشوند و فرایندها در حال هوشمند سازی هستند.

بابایی خطاب به رئیس و مدیران سازمان غذا و دارو گفت: در جهت اشتغال و تولید با هر موضوع مهمی که مواجه شدید به سازمان ثبت اعلام کنید تا در کمترین زمان ممکن به آن‌ها خدمات ارائه کنیم، باید تولیدکننده را مورد احترام و تکریم قرار دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص ثبت شرکت‌ها از تیرماه سال جاری امضای الکترونیک و پرداخت الکترونیک انجام می‌شود که این مسئله باعث کاهش ۷۰ درصدی مراجعه کنندگان شده و رضایتمندی بسیاری را به دنبال داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: باید کسانی که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند در محدودیت قرار گیرند و فعالانی که به سلامت جامعه کمک می‌کنند مورد حمایت قرار گرفته و در اولویت قرار گیرند.

بابایی عنوان کرد: استاندارسازی و علامت تجاری در محصولات باعث می‌شود مردم انتخاب دقیق مبتنی بر سلامت و بهداشت داشته باشند.

تنظیم و امضاء تفاهم نامه جامع و تشکیل کمیته‌های تخصصی با سازمان غذا و دارو جهت رفع موانع ثبت اختراعات و علائم تجاری فعالان حوزه تولیدات بهداشتی و دارویی و تعریف مسیر سبز ارائه خدمات ثبتی از دیگر تأکیدات دکتر بابایی بود.

سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو با تقدیر از رفع بسیاری از موانع ثبتی این حوزه، به افزایش روز افزون تعداد داروهای تولیدی و ثبت شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه دارو ۹۹ درصد، در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی ۱۰۰ درصد تولید و در حوزه مکمل‌ها ۱۰۰ درصد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که برای رفع محدودیت‌های موجود در ثبت علائم و نام تجاری نیازمند کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: برخی از علائم تجاری، عناوین اغواگرانه در برچسب‌های محصولات خود دارند و امکان برخورد مناسب با این موارد را نداریم و در این زمینه نیز خواستار همکاری مشترک با سازمان ثبت هستیم.

سیامک اسلامی سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این نشست با اشاره به افزایش ۳ برابری درخواست ثبت علامت تجاری از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹، به وب سرویس‌های ایجاد شده فی مابین سازمان ثبت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب شدکه بخش زیادی از دلال‌ها و سوء استفاده کنندگان این حوزه شناسایی شوند.

وی افزود: ۶۰ درصد ورودی پرونده‌های مربوط به اظهارنامه با این مرکز مربوط به سازمان غذا و دارو می‌باشد و این نشان از اهمیت این بخش دارد.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha