۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
۱۰ هزار قرارداد خودمالکی مسکن در یزد منعقد شد| عدم موفقیت بانک‌ ها در ارائه تسهیلات
معاون استاندار یزد:

۱۰ هزار قرارداد خودمالکی مسکن در یزد منعقد شد| عدم موفقیت بانک‌ ها در ارائه تسهیلات

یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از عملکرد ضعیف فرمانداران استان در حوزه مسکن انتقاد کرد و گفت؛ ۱۰ هزار قرارداد خودمالکی مسکن منعقد شده است.

محمدجواد ابوالحسینی در حاشیه جلسه شورای مسکن که امروز در استانداری یزد برگزاری شد، در گفتگو با خبرنگار بازار از عملکرد ضعیف فرمانداران استان در جذب اعتبارات وام مسکن انتقاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه یزد در کشور جزو استان‌های متوسط در شرایط اقتصادی است، از بانک‌های استان خواست در جذب اعتبارات ملی ایفای نقش کنند و همه تسهیلات مسکن نیز بر عهده بانک مسکن باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به انعقاد ۱۰ هزار قرارداد خودمالکی گفت: تاکنون سه هزار مورد قرارداد در این زمینه پیگیری شده اما به نظر می رسد بانکها تمایل چندانی در این زمینه ندارند در حالی که کسی که خودمالکی وام بگیرد، وصول وثیقه راحت تر خواهد بود.

ابوالحسینی با اشاره به نبود اراده بین بانکها در این زمینه، بر ضرورت تعیین تکلیف پروژه های روستایی و خودمالکی تاکید کرد و افزود: باید کسانی که توانایی مالی ندارند از لیست متقاضیان حذف شوند.

وی اعلام کرد: اگر بانک ها در جذب اعتبارات خودمالکی مشکل دارند باید موضوع از تهران پیگیری و موانع برطرف شود و اگر شرایط فراهم نیست پرژه های خودمالکی در یزد اجرا نشود.

آمادگی افتتاح دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به برنامه استان برای افتتاح دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت، خواستار پیگیری فرمانداران در این زمینه و کار سازی بانک ها در پرداخت وام شد.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha