۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
سودجویی مافیای تخلفات، محصول غفلت در نظارت است
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

سودجویی مافیای تخلفات، محصول غفلت در نظارت است

اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از تمرکز متولیان امر نظارت بر تخلفات خرد و انجام تخلفات کلان در سایه غفلت مسئولان گلایه کرد.

به گزارش بازار، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه هم‌اندیشی تخلفات حوزه بهداشت و درمان با اشاره به حضور سرزده گشت‌های تعزیرات حکومتی در مراکز و شرکت‌های بهداشتی و دارویی، گفت: شرکت واردکننده‌ای در شرایطی که مردم به دنبال یک ورق آنتی بیوتیک بودند، ۱۰ تن آنتی بیوتیک را در انباری احتکار کرده و این محموله را در سامانه تی تک و سامانه جامع انبارها ثبت نکرده بودند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: جالب اینجاست ارز دریافتی برای واردات این داروها، ۴۲۰۰ تومانی بوده که متأسفانه نهاد متولی حتی پیگیری نکرده شرکت دریافت کننده ارز؛ اصلاً کالایی وارد کرده است یا خیر و مشکل اصلی اینجاست که نهادهایی که وظیفه دارند به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند.

اصانلو با بیان اینکه تعزیرات حکومتی با قاطعیت به این پرونده رسیدگی کرده از ضبط محموله و توزیع بلافاصله آن در داروخانه‌ها و همچنین محکومیت ۶۷۹ میلیارد ریالی شرکت و مدیرعامل آن خبر داد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این مطلب که این سازمان وظیفه ذاتی خود را در رسیدگی به تخلفات انجام داده، گفت: با توجه به اهمیت موضوع بهداشت و درمان و تأثیر مستقیم آن بر سلامت مردم، علاوه بر اختصاص شعب ویژه و برگزاری گشت مشترک، پرونده‌های کلان این حوزه در شعب مهم و ملی رسیدگی و صدور حکم می‌شود.

اصانلو با اشاره به ضرورت هوشیاری در کشف تخلف کالاهای سلامت‌محور، گفت: فردی ارز را برای واردات چای دریافت می‌کند و با آن پول در بالای شهر ملک می‌خرد و چای یک روپیه‌ای خریداری شده را با چایی سنواتی ایرانی در دبی تخلیط کرده و تحت عنوان چای ۶ روپیه‌ای اظهار می‌کند تا ارز بیشتری بگیرد و حتی در قیمت نهایی فروش هم تأثیر بگذارد، آیا سازمان غذا و دارو و دستگاه‌های نظارتی بر این موضوع‌ها اشراف دارند و بررسی می‌کنند که این شرکت چه نوع چای با چه کیفیتی وارده کرده است!؟

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به بهبود تعامل سازمان‌های تعزیرات حکومتی و غذا و دارو در یک سال اخیر، کشف تخلف یک شرکت داروسازی معروف و جریمه ۱۱ هزار میلیارد ریالی این شرکت را نتیجه این تعامل دانست.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha