۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
سه میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا تولید شد
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا:

سه میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه نکا تولید شد

نکا- مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از تولید حدود سه میلیارد کیلووات ساعت انرژی سال جاری در این نیروگاه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، نورالله ادبی فیروزجایی اظهار داشت: نیروگاه شهید سلیمی نکا در چهار ماه ابتدای امسال بیش از دو میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۳۱۶ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: در شرایط سخت تیر ماه امسال و با توجه به محدودیت ناشی از کاهش سطح آب دریا بیش از ۹۶۵ میلیون و ۸۵۰ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته بیش از ۷۸.۵ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و حدود ۲۱.۵ درصد در بلوک سیکل ترکیبی به دست آمد، گفت: در چهار ماه ابتدای امسال بیش از ۲۹ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور افزود: برای ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، همکاران ما با توجه به فرایند سخت تولید برق در محیط های پراسترس، گرم و طاقت فرسا، شبانه روزی و بی وقفه در تلاشند تا با مرتفع نمودن سریع محدودیت ها، در تولید مطمئن و پایدار برق و نیز آسایش مردم خللی به وجود نیاید، اما از مشترکان تقاضا داریم که مثل همیشه با مدیریت کردن مصارف انرژی خود در زمان های اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا دوران اوج مصرف تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با چهار واحد بخار۴۴۰ مگاواتی، دو واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

کد خبر: ۲۳۳٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha