۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
برندگان رانت خودرو فقط تا فردا زمان دارند/ ۱۵۰۰ نفر در لیست ذخیره ایران خودرو
فرصت دوباره جاده مخصوص نشین‌ها به جاماندگان واریز وجه

برندگان رانت خودرو فقط تا فردا زمان دارند/ ۱۵۰۰ نفر در لیست ذخیره ایران خودرو

به دنبال بروز مشکلاتی در روند واریز وجه برای برندگان در قرعه کشی خودرو، ایران خودرو از فرصت دوباره به جاماندگان در فرآیند ثبت نام خبر داد و سایپا هم اعلام کرد که تا ساعت ۴ بعد از ظهر فردا امکان تکمیل فرآیند ثبت نام وجود دارد.

بازار؛ گروه صنعت: بعد از بروز مشکلات برای برخی از برندگان در قرعه کشی فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو در واریز وجه، حالا خودروسازان از فرصت دوباره‌ای به جاماندگان در تکمیل فرآیند ثبت نام خبر ‌می‌دهند. آنگونه که بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو به بازار ‌می‌گوید: کسانی که به هر دلیل موفق به تکمیل فرآیند ثبت نام و واریز کامل وجوه ثبت نام نشده است، از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا ۱۲ ظهر فردا فرصت دارند تا پول خودرو را واریز کنند.

او با تاکید بر اینکه این فرصت دیگر تمدید نخواهد شد، افزود: چنانچه کسی در این مدت بازهم پول مشخص شده را پرداخت نکند، ثبت نام آنها باطل شده و یک نفر از لیست ۱۵۰۰ نفری ذخیره را جایگزین فرد ‌می‌کنیم.

مشکلات خریداران سایپا در تکمیل وجه
اما دیگر جاده مخصوصی که  به دلیل نبودن زیرساخت‌ها  فرآیند واریز وجه در آن با تاخیر حدود ۸ ساعتی آغاز شد، هم اعلام کرد که فرآیند واریز وجه در این گروه تا ساعت ۱۶ فردا ادامه خواهد داشت.  با این وجود مراجعه کنندگان به این سایت اعلام می کنند که به دلیل ترافیک بالا تکمیل وجه امکان پذیر نیست.

یک مقام مسئول در سایپا در رابطه با مشکلات پیش آمده برای برندگان در قرعه کشی برای تکمیل فرآیند ثبت نام و واریز پول، گفت: طبیعی است که وقتی ۱۰ هزار نفر به صورت هم زمان وارد سایتی بشود، سایت با اختلال‌هایی مواجه شده و کار به کندی پیش ‌می‌رود.

لاتاری خودروسازی از ابتدای این هفته
شنبه این هفته بود که اولین قرعه‌کشی بزرگ کشور برای تعیین تکلیف ۱۵ هزار محصول ایران خودرو انجام شد و با فاصله یک روز ۱۰ هزار ثبت‌نام‌کننده محصولات سایپا شانس خود را محک زدند.

ثبت‌نام طرح فروش فوق‌العاده خودرو که از ۷ خرداد شروع و تا ۱۴ خردادماه ادامه داشت، ۴ شرط اصلی داشت که تمام ثبت‌نام‌کنندگان با توجه به آن باید ثبت‌نام می‌کردند. اولین نکته داشتن گواهینامه، سن بالای ۱۸ سال، نداشتن پلاک جاری و عدم ثبت‌نام خودرو در ۳۶ ماه اخیر بود.

با وجود اقدامات سختگیرانه ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار نفر در سایت اِمتا ثبت‌نام و گروهی دیگر از طریق سایت ایران خودرو اقدام به پیش ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده خودرو کردند. از بین ثبت‌نام‌کنندگان ۴ میلیون و ۷۴۵ هزار نفر حائز شرایط شدند و ۳۹ هزار نفر به خاطر آنکه ثبت‌نام در دو شرکت خودروسازی انجام شده بود، حذف و برای قرعه کشی در سبد محصولات سایپا قرار گرفتند.

بر اساس گفته‌های مهدی صادقی نیارکی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، حداقل تا پایان سال، سه بار دیگر قرعه‌کشی صورت خواهد گرفت؛ اما گام بعدی در برنامه‌ریزی‌ها برای فروش، پیش فروش ۷۵ هزار دستگاه خودرو به‌ صورت یکساله است که بزودی در قالب اطلاعیه‌هایی از سوی خودروسازان اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۲۳٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha