۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
راز ترک برنداشتن آسفالت جاده ها در کشورهای پیشرفته؛ عدم استفاده از تکنولوژی روز در جاده های ایران
فیلم استان ها؛

راز ترک برنداشتن آسفالت جاده ها در کشورهای پیشرفته؛ عدم استفاده از تکنولوژی روز در جاده های ایران

اردبیل- رئیس هیئت مدیره شرکت آیتای گفت: عدم استفاده از تکنولوژی های روز، باعث شده تا جاده هایی که در کشور ما ساخته می شود بعد از چند سال دچار شکست و ترک خوردگی شود.

حجت شعبانی رئیس هیئت مدیره شرکت آیتای تولید کننده عایق های xps در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عایق xps از تکنولوژی های روز دنیاست که در کاهش مصرف انرژی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: اگر مصرف انرژی در ایران با کشوری مثل چین با آن همه جمعیت و وسعت برابری می کند علت آن استفاده چین از تکنولوژی های روز دنیا، در بحث ساخت و ساز است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آیتای با بیان اینکه جذب رطوبت محصول xps دو دهم درصد، تبادل حرارتی ۳ هزارم درصد و مقاومت فشاری بین ۲۲ تا ۵۰ تن است گفت: اگر ما می بینم که در کشورهایی مثل چین، روسیه، آلمان و...، آسفالت جاده ها بدون ترک هستند به دلیل استفاده از این محصولات در زیرساخت جاده هایشان است.

شعبانی گفت: متاسفانه در کشور ما جاده هایی ساخته می شود که بعد از چند سال باید دوباره ترمیم و بازسازی شود و این هزینه ترمیم و بازسازی به مراتب خیلی بیشتر از هزینه ای است که می بایست برای استفاده از این محصول هزینه می شد.

وی با بیان اینکه ما در بحث سرمایشی به ویژه در شهرهای سردسیر با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم، گفت: استفاده از این محصولات تا یک دهم مصرف انرژی را کاهش می دهد.

کد خبر: ۲۳۳٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
      0 0
      هم دستی ناظران و عدم زیر سازی صحیح از عمده عوامل این اتفاقات هستش،به جای اینکه زیر سازیها۱۵ سانت به ۱۵ سانت جلو بره واز مصالح با کیفیت استفاده بشه با مصااح بی کیفیت و۴۰،۵۰ سانت جلو میره و به علت تورم هزار تا حقه سر قیره آسفالت در میارن