۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
استقبال خوب از سامانه املاک؛ ثبت بیش از ۱۷ هزار قرارداد| بازار مسکن آرام است
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با «بازار»:

استقبال خوب از سامانه املاک؛ ثبت بیش از ۱۷ هزار قرارداد| بازار مسکن آرام است

عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازار مسکن این روزها با تلاش های صورت گرفته دولت و وزارت راه آرام و به دور از التهاب است، گفت: استقبال خوبی از سامانه املاک و مستغلات شده است.

اکبر محمودی؛ بازار: سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور این روزها با سرعت تقریبا مناسبی برای موجرین و مستاجرینی که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری دارند در حال انجام کار است.

برخی از کارشناسان بر این باور هستند که این سامانه توانسته است تا حدودی در این روزهای نقل و انتقالات بازار مسکن انجام وظیفه کرده و روزهای به نسبت آرام تری را نسبت به روزهایی که این سامانه وجود نداشت ایجاد کند.

هر چند اکثر کارشناسان اقتصاد مسکن نیز بر این باور هستند که اگر می خواهیم بازار مسکن و به تبع آن بازار اجاره بها آرام و به دور از التهاب باشد باید طرف عرضه مسکن تقویت و سپس اوضاع اقتصاد کلان نیز بهبود یافته و تورم عمومی نیز رشد نداشته باشد.

اوضاع این روزهای بازار مسکن آرام است و این موضوع را می توان ناشی از تلاش های خوب و مناسب دولت و وزارت راه و شهرسازی و در نهایت ثبات اقتصاد کلان دانست

«هادی عباسی» معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که به خوبی مشخص است که امسال بازار مسکن متفاوتی نسبت به سال های قبل در روزهای نقل و انتقالات بازار مسکن شاهد هستیم و به نظر می رسد یکی از بخش هایی که به این موضوع کمک کرد راه اندازی سامانه معاملات املاک بود؟ گفت: اوضاع این روزهای بازار مسکن آرام است و این موضوع را می توان ناشی از تلاش های خوب و مناسب دولت و وزارت راه و شهرسازی و در نهایت ثبات اقتصاد کلان دانست.

در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور تلاش شد تا تمامی متقاضیان بدون هیچ محدودیتی با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان اقدام کنند

او در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد راه اندازی سامانه معاملات املاک و رایگان شدن صدور کد رهگیری به این موضوع کمک ویژه ای کرد؟ ادامه داد: در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور تلاش شد تا تمامی متقاضیان بدون هیچ محدودیتی با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان اقدام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که آخرین آمار ثبت قرارداد در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور به چه میزان بوده است؟ گفت: تا همین لحظه(ساعت ۱۳ روز سه شنبه) ۱۷ هزار و ۴۳۴ قرارداد اجاره ما بین موجران و مستاجران به صورت رایگان در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت و کد رهگیری صادر شده است.

موجران و مستاجران می توانند به صورت ۲۴ ساعته به آدرس https..//srem.mrud.ir وارد سامانه شده و نسبت به ثبت قرارداد اجاره اقدام کنند. ذکر این نکته ضروری است که این اقدام نیازمند معرفی شاهد دارد

عباسی افزود: موجران و مستاجران می توانند به صورت ۲۴ ساعته به آدرس https..//srem.mrud.ir وارد سامانه شده و نسبت به ثبت قرارداد اجاره اقدام کنند. ذکر این نکته ضروری است که این اقدام نیازمند معرفی شاهد دارد که به محض ثبت تقاضا برای شاهدان کُد و عددی که رمز یک بار مصرف خواهد بود ارسال خواهد شد.

در آینده نزدیک، ثبت مبایعه نامه برای قراردادهای خرید و فروش مسکن نیز به این سامانه اضافه خواهد شد و متقاضیان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات این سامانه استفاده کنند

او در پاسخ به این پرسش که آیا می توان انتظار داشت که بزودی در سامانه املاک و مستغلات کشور در کنار صدور کد رهگیری برای اجاره اقدامات کد رهگیری برای خرید و فروش نیز مهیا شود؟ ادامه داد: در آینده نزدیک، ثبت مبایعه نامه برای قراردادهای خرید و فروش مسکن نیز به این سامانه اضافه خواهد شد و متقاضیان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات این سامانه استفاده کنند.

برای استفاده از قابلیت‌های این سامانه، ضروری است که ابتدا در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات هویتی، مشخصات املاک تحت مالکیت، محل اسکان و دیگر موارد را تکمیل و ثبت نمایید. در صورت تکمیل اطلاعات مورد نیاز در سامانه املاک و اسکان، می‌توانید در همین سامانه (سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور) نسبت به ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت خود اقدام بفرمایید.

قرارداد مبایعه‌نامه در بنگاه‌های خرید و فروش املاک منعقد شده و مشاوران املاک برای انعقاد این قرارداد از خریدار و فروشنده حق کمیسیون دریافت می‌کنند. حق کمیسیون توسط مشاوران املاک به سبب خدماتی که ارائه می‌دهند، دریافت می‌شود و میزان آن توسط اتحایه مربوطه تعیین و ارزش‌گذاری خواهد شد.

این مبلغ برای معاملات خرید و یا فروش ملک در تهران، به گونهای است که ۰.۲۵ درصد از قیمت ملک تحت عنوان حق کمیسیون و ۹ درصد نیز تحت عنوان مالیات از هر دوطرف معامله دریافت می شود.

کد خبر: ۲۳۳٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      0 0
      توجه این قرارداد با استناد به ماده 10 و 190 قانون مدنی تنظیم شده و طرفی از مفاد قرارداد مطلع و آگاه شده و متععدبه اجرا تمام مفاد قرارداده شده اند . با اسناد به ماده 10و 190قانون مدنی توافق شد مستاجر تحت هر شرایطی قهری جبری وفرمایشی و دستوری مسؤلین محترم کشور در پایان قرار داد مورد اجاره را تخلیه کامل و به موجر تحویل دهد این متن را حتما بخوانید و در تمام قرار داد ها بنویسید
    • حسین عابد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      0 0
      سلام.درود به رئیس جمهور.لطفآ اگراتحادیه املاک و دفاتر زیرپوشش آنهارا کنترل وحدود کند بیشتر مشکلات مردم وکشور حل خواهد شد.قیمت هارامنطقه بندی ومدت اجاره ها را سه ساله وثبت قراردادهارا بعداز دریافت عوارض ومالیات سالانه درمحض ثبت کنید.به امید پیروزی دولت ومردم