۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
صادرات ۱۹ هزار تنی کارتن و ورق در بهار امسال
دبیر انجمن صنایع کارتن و ورق اعلام کرد

صادرات ۱۹ هزار تنی کارتن و ورق در بهار امسال

دبیر انجمن صنایع کارتن و ورق گفت: صاردات کارتن در سه ماه اول امسال حدود ۱۹ هزار تن صادرات بوده، که عمده محصولات به عراق، ترکیه و افغانستان صادر شده است.

به گزارش بازار، حجت صفرپور گفت: میزان ظرفیت تولید کارتن و ورق در کشورمان حدود ۳ میلیون و دویست هزار تن و تقاضای بازار داخل حدود نهصد و پنجاه هزار تا یک میلیون تن است، یعنی شرکت‌های تولیدی ورق و کارتن با یک سوم ظرفیت در حال تولید هستند.

دبیر انجمن صنایع کارتن و ورق در ادامه افزود: صاردات کارتن در سه ماه اول امسال حدود ۱۹ هزار تن صادرات بوده که عمده محصولات به عراق، ترکیه وافغانستان صادر شده است. با توجه به ظرفیت تولید کارخانه‌های تولید کارتون و ورق در کشور این میزان بسیار ناچیز است.

وی درباره موانع صادرات کارتن و ورق اظهار داشت: بالا بودن قیمت تمام شده محصول، قوانین متغیر گمرکی و بازگشت ارز و... از موانع صادرات کارتن و ورق است، که با برنامه ریزی و حمایت دولت می توان این مشکلات را برطرف کرد.

دبیر انجمن صنایع کارتن و ورق گفت: کیفیت و قیمت دو عامل اصلی برای رقابت در بازارهای صادراتی است. شرکت‌های کارتن و ورق سازی در کشور با تجهیز و بروز رسانی دستگاه‌ها و تجهیزات در حال حاضر می‌توانند از نظر کیفیت با نشان‌های خارجی رقابت کنند، اما به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش سرمایه در گردش قیمت تمام شده افزایش می یابد و ما نمی توانیم صادرات خود را افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۳۳٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha