۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
واحد پول جدید برای فلسطین

واحد پول جدید برای فلسطین

وزن سکه‌های بیت‌المقدس از ربع گرم تا ۲۰ گرم شروع می‌شود و در یک طرف آن نقش قبه الصخره و روی دیگر شاخه زیتون نقش بسته است.

به گزارش بازار، یک گروه سرمایه گذاری فلسطینی یک سکه بیت المقدس ساخت که از نظر شکل و وزن، اولین سکه در نوع خود است که در یک طرف آن کتیبه‌ای از قبه‌الصخره با نام فلسطین در زیر آن و در طرف دیگر یک شاخه زیتون با عددی نشان دهنده وزن سکه از ربع گرم تا ۲۰ گرم است.

این سکه در هفته جاری و همزمان بین نوار غزه و جمهوری یمن به بازار عرضه خواهد شد.

خالق این نوآوری، گروه سرمایه‌گذاری بین‌المللی مقدسیه، آن را هسته‌ای می‌داند که در آینده می‌توان برای راه‌اندازی یک واحد پول فلسطینی خصوصی ایجاد کرد و به دنبال آن بحثی درباره عرضه آن در پایتخت‌های دیگر در سراسر جهان هم مطرح خواهد شد.

هم اکنون «مقدسیه» به عنوان «خلاقیت هنری با تقسیم گرم به دسته‌های کوچک طلای ۲۱ عیار که توسط مقامات رسمی ذی‌صلاح مهر شده است» تعریف می‌شود.

همه می توانند صاحب این سکه شده، آن را ذخیره و با آن معامله کنند، زیرا این گروه در حال حاضر - با همکاری موسسات مالی محلی - برای گشایش نقاط تجاری بیت المقدس در تمام استان های غزه و به عنوان عامل فروش، خرید و تجارت کار می کند.

"مقدسیه" به عنوان یک اختراع هنری در غزه ثبت اختراع شده و دریافت گواهی به عنوان علامت تجاری ثبت شده در وزارت اقتصاد ملی نیز در حال انجام است.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha