۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
نمایشگاه صنایع دستی البرز بازگشایی شد
از امروز؛

نمایشگاه صنایع دستی البرز بازگشایی شد

کرج - هنرمندان صنایع دستی استان البرز محصولات تولیدی خود را در کاروانسرای شاه عباسی کرج به نمایش گذاشتند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی البرز گفت: نمایشگاه صنایع دستی البرز با رعایت پروتکل های ستاد کرونای استان و دستور العمل هایی که از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده، از امروز ۲۰ خرداد آغاز به کار کرده و تا ۲۵ خرداد ماه هر روز از ساعت ۱۷  تا ۲۲ آماده بازدید علاقه مندان است. در این نمایشگاه رشته های مختلف صنایع دستی شامل بافته هایی مانند گلیم، سفال و  معرق در این نمایشگاه در دید عموم قرار گرفته است.

علی عبادی با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارها از جمله حوزه صنایع دستی و گردشگری براثر کرونا مختل و آسیب دید، گفت: حدود  ۶۰ هنرمند البرزی محصولات صنایع دستی خود را  در قالب رشته های مختلف در نمایشگاه شاه عباسی کرج به نمایش گذاشته اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه از ۲۹۵ رشته مصوب صنایع دستی بالغ بر ۷۰ رشته در البرز فعال است، عنوان کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده یک رشته خاص هنری که تنها مختص البرز باشد به آن شکل در این استان شناسایی نشده اما یک طرح خاص بافت گلیم داریم که تنها مختص طالقان است.

عبادی در خصوص صادرات صنایع دستی از این استان نیز گفت: در بحث صادرات، بیش از ۹۰ درصد آثار هنرمندان البرزی که به خارج کشور صادر می‌شود ارسالشان به صورت چمدانی است.

برپایی غرفه‌های صنایع دستی در پارک ایران کوچک

وی در خصوص احداث بازارچه‌های دائمی صنایع دستی نیز توضیح داد: پیگیر اختصاص زمین دولتی برای ایجاد این مهم هستیم، از طرفی این نوید را به شهروندان البرز می‌دهیم که تا یک ماه و نیم آینده یک نمایشگاه صنایع دستی تحت نظارت مجموعه میراث فرهنگی البرز در طبقه همکف این اداره کل راه اندازی شود، محل برپایی این نمایشگاه در گذشته نمایشگاه ماشین بوده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با این توضیح که قبل از شیوع کرونا مصوب شده بود که در پارک ایران کوچک کلان‌شهر کرج بالغ بر ۳۰ غرفه صنایع دستی دایر شود، افزود: اکنون پیگیر تحقق این موضوع هستیم.

عبادی در خصوص احداث بازارچه‌های دائمی صنایع دستی نیز توضیح داد: پیگیر اختصاص زمین دولتی برای ایجاد این مهم هستیم، از طرفی این نوید را به شهروندان البرز می‌دهیم که تا یک ماه و نیم آینده یک نمایشگاه صنایع دستی تحت نظارت مجموعه میراث فرهنگی البرز در طبقه همکف این اداره کل راه اندازی شود.

کد خبر: ۲۳٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha