۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
فرودگاه مشهد دارای بیشترین تراکم مسافری| افزایش یک درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور
در بهار سال جاری رقم خورد

فرودگاه مشهد دارای بیشترین تراکم مسافری| افزایش یک درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش یک درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۲ درصدی نشست و برخاست و افزایش یک درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

بر اساس اعلام گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، قریب به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر در ۵۹ فرودگاه کشور با بیش از ۸۴ هزار پرواز، اعزام و پذیرش شده اند.

بر اساس این آمار، در مدت یاد شده، سهم مسافران داخلی، ۹ میلیون و ۲۳۰ هزار مسافر و تعداد مسافران پروازهای بین المللی ۶۹۰ هزار مسافر بوده است.

تعداد نشست و برخاست های پروازهای داخلی با بیش از ۷۸ هزار، ۲درصد کاهش و تعداد نشست و برخاست های پروازهای بین المللی با بیش از شش هزار و ۱۰۰ فروند، رشد ۱۰ درصدی در سه ماه نخست سال جاری را رقم زده است.

همچنین در خردادماه سال جاری نیز بیش از دو میلیون و ۸۸۰ هزار مسافر با بیش از ۲۵ هزار پرواز اعزام و پذیرش شده اند.

بر اساس اعلام گروه آمار واطلاعات هوانوردی و فرودگاهی، فرودگاه بین المللی مشهد با متوسط ۱۳۵مسافر در هر پرواز بیشترین تراکم مسافر را در میان فرودگاه‌های کشور داشته است و پس از این فرودگاه، اهواز با ۱۲۱، کرمان با ۱۱۹، رشت با ۱۱۷ و تبریز با ۱۱۴ پرواز، رتبه های بعدی در تراکم مسافر را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در خردادماه ۱۴۰۲ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، تبریز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، کرمان و خلیج فارس(عسلویه) انجام شده است.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha