۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
افزایش هزینه‌های انرژی خانگی در هلند

افزایش هزینه‌های انرژی خانگی در هلند

خانواده‌های هلندی با قبض‌های انرژی بالاتری مواجه شدند که طبق ارقام هزینه‌های برق با وجود کمک‌های دولتی در حال افزایش است.

به گزارش بازار، با وجود یارانه‌های دولتی و سقف قیمت مصرف کننده، قبوض انرژی خانگی در هلند نسبت به سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

آمارهای منتشر شده هفته گذشته هلند نشان داد که میانگین قبض گاز و برق در ماه ژوئن نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است. این افزایش ۶۳۰ یورو (۷۰۲ دلار) به هزینه‌های انرژی سالانه خانوار اضافه می‌کند و میانگین قبض را به ۲۳۲۰ یورو (۲۵۸۶ دلار) در سال در مقایسه با ۱۶۹۱ یورو در ماه ژوئن گذشته می‌رساند.

عمده قیمت انرژی در سراسر اتحادیه اروپا در سال گذشته به دلیل کاهش عرضه روسیه به دنبال تحریم‌های ناشی از بحران اوکراین، به طرز چشمگیری افزایش یافت. ماه اکتبر گذشته، دولت هلند بسته کمکی ۲۳.۵ میلیارد یورویی را برای جبران افزایش تعرفه‌های انرژی اعلام کرد. همچنین این کشور سقف قیمت مصرف کننده را به میزان ۱.۴۵ یورو برای هر متر مکعب گاز و ۰.۴ یورو برای هر کیلووات ساعت برق در نظر گرفته است.

با این حال، حتی با کمک‌های دولتی، قبوض انرژی در این کشور همچنان بالاتر از ماه ژوئن گذشته است که بخشی از آن به دلیل افزایش مالیات است. دولت هلند تخفیف‌های مالیاتی کمتری برای انرژی ارائه کرده است، در حالی که این کاهش موقت در نرخ مالیات بر ارزش افزوده نیز معکوس شده است. به گزارش سی بی اس، قیمت‌های بالاتر، خانواده‌های هلندی را مجبور کرده که مصرف انرژی و به طور متوسط ۴۰ یورو از قبوض سالانه گاز و برق را کاهش دهند. اقتصاددانان هشدار می‌دهند که ممکن است میانگین قبض انرژی خانوارها در هلند پس از پایان سقف قیمت تحمیلی دولت در سال ۲۰۲۴، به ۲۵۰۰ یورو برسد.

کد خبر: ۲۳۳٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha