۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
بیکاری کارمندان دو شرکت خودروسازی کشور به نفع کشور است
نماینده مردم کاشمر در مجلس:

بیکاری کارمندان دو شرکت خودروسازی کشور به نفع کشور است

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: در حوزه واردات خودرو اگر قرار باشد همه کارمندان صنعت خودرو سازی، ایران خودرو و سایپا را با حقوق عالی اخراج کنیم و کار نکنند به نفع کشور است.

به گزارش بازار، جواد نیک بین در نشست علنی امروز(دوشنبه ۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با عرض تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: در فراز و نشیب این جهان دریافتیم هر چه بالا رفت پایین آمد غیر از پرچمت؛ دولت گرامی نمی‌خواهد در حوزه مسکن اقدام موثری داشته باشد؛ دولت مسیر مسکن سازی و خروج آن را از زیر مجموعه کالاهای سرمایه‌ای در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوه سرخ در مجلس با تاکید بر اینکه به چند طریق می‌توان مسکن را از مسیر کالای سرمایه‌ای بودن خارج کرد، افزود: باید مصوب مجلس مالیات بر خانه‌های خالی را اجرایی کرد و همچنین مالیات بر زمین‌های خالی مورد توجه قرار بگیرد، در حال حاضر تعدادی زمین در کاشمر و بردسکن وجود دارد که باید مالیات این خانه‌ها دریافت شود، چه بُخل و دستی وجود دارد؟ آیا در محدوده روستاها و شهرها نیروهای نفوذی وجود دارد؟ اهالی روستای قوژد در کاشمر در حال بازگشت به بردسکن، خلیل آباد و کوه سرخ هستند اما کسی حاضر نیست این شهرستان‌ها را به شهر الحاق کند.

این نماینده مجلس با بیان پرداخت تسهیلات برای بازار بافت‌های فرسوده، مطرح کرد: مردم آموخته‌اند که خانه بسازند و اشتغال آفرینی داشته باشند، برای ساخت مسکن راهکارهای متعددی هست، در راستای ساخت مسکن اگر خلاء قانونی وجود دارد و طی لایحه‌ای از مجلس درخواست رفع آن را داشته باشید.

نیک بین در بخشی دیگر از نطق میان دستور با ا نتقاد از خلاء مدیریتی در کشور، اظهار داشت: به اعتقاد بنده خلاء قانونی وجود ندارد بلکه خلاء عرضه و جُربزه، شهامت، جرات، جسارت، کار و تلاش وجود دارد، مدیران کار بلد منصوب نمایید نه مدیران بی لیاقت! مدیران ترسو، چاپلوس و بادمجان دور قاب چین به کار دولت نمی‌آید.

وی با انتقاد از اجرای نادرست رتبه بندی معلمان در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از معلمان از اجرای نادرست رتبه بندی ناراضی هستند باید در اجرای رتبه بندی ملاک سابقه کاری و کلاس ضمن خدمت معلمان باشد. در حال حاضر برخی از معلمان با ۳۰ سال سابقه کار مشمول رتبه بندی نشده است؛ اینگونه مدیریت در حوزه تعلیم و تربیت مایه آبروریزی است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: معلمان غیر انتفاعی با آنکه بیشترین انتفاع، نفع و قبولی‌های کنکور را برای مردم کشور دارند بیشترین ظلم به آنان می شود، زیرا سابقه، بیمه و حقوق آنان لحاظ نمی شود، برخی از این معلمان در آزمون‌های ورودی آموزش و پرورش قبول شدند اما سابقه معلم غیر انتفاعی لحاظ نمی شود و می گویند اگر در مدرسه دولتی بودید شاید سابقه شما لحاظ می شد. دولت و وزیر محترم مگر این معلم در مدرسه غیر انتفاعی تدریس نمی کرد؟ این معلمان در گزینش شما تایید شده اند و مدرک آنان را بررسی کرده بودید، معلمان زحمتکش غیر انتفاعی کل کشور را دریابید و سابقه آنان را لحاظ کنید و حقوق آنان را مورد توجه قرار دهید.

وی با اشاره به خاموشی چاه موتورها تصریح کرد: از دیروز اول مرداد با پیامک اطلاع دادند که چاه موتورهای منطقه ترشیز باید هر روز خاموش شود، شما در جلسه قول دادید منطقه ترشیز به دلیل تک محصولی بودن هفته‌ای یک روز و ۱۵ ساعت در هفته خاموشی دارد، اما از دیروز گفتید هر روز حدود ۴ الی ۵ ساعت باید خاموشی داشته باشد، این کشاورزی که در حال مرگ هست، شما به آنان لگد نزده و نمک به زخم آنان نپاشید، در سالی که رشد تولید و مهار تورم بوده والله تولید گندم، مرغ، برنج و محصولات کشاورزی کاهش پیدا کرده است، چرا؟

این نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: تورم در حوزه مرغ و اقلام ضروری افزایش دارد، گویا رهبری معظم انقلاب هر چه می‌گویند ما می‌خواهیم خلاف آن عمل کنیم، تغییر اساسی در بدنه دولت و حوزه مدیریت بدهید، واقعا این شیوه اداره کردن کشور نیست، ظاهرا سال رشد تورم و کاهش تولید شده که کاملا برعکس اتفاق افتاده است.

وی در ادامه در مورد پرداخت وام‌های خرد به نهضت گلخانه‌ای، افزود: وام‌های خرد به نهضت گلخانه‌ای کشور پرداخت نمی شود، اگر قرار بر این است که موضوع آب مدیریت شود، پس باید نهضت گلخانه ای راه اندازی شود، فردی که ۴ الی ۵ میلیارد سرمایه گذاری کرده و در روستایی اشتغال ایجاد کرده، اما شما حاضر به پرداخت وام خرد نیستید، بر اساس قانون باید محل اجرای طرح ضمانت بانکی باشد، چرا شما قبول نمی کنید؟

این نماینده مردم با انتقاد از کیفیت کار دو شرکت خودور سازی کشور، یادآور شد: در حوزه واردات خودرو اگر قرار باشد همه کارمندان صنعت خودرو سازی ایران خودرو و سایپا را با حقوق عالی اخراج کنیم و کار نکنند به نفع کشور است، یا در حوزه رقابت با خودروهای خارجی رقابت کنند و یا بروند خانه تا دولت هم به آنان حقوق بدهد، از محل درآمد عدم کار کردن این دو شرکت خودرو سازی حقوق آنان به چندین برابر می رسد، جان هشتاد میلیون نفر را با ۳ الی ۴ میلیون کارمند و کارگر شرکت ایران خودرو و سایپا گروگان نگیرید.

وی در مورد سخت گیری مجوزهای وزارت بهداشت ادامه داد:مجوزهای وزارت بهداشت بسیار سخت شده که برخی از تولید کنندگان در عمان و آلمان مجوز می گیرند و بعد در ایران کار خود را انجام می دهند، چرا در ایران این مجوزها صادر نمی شود، شرکت پرند از شرکت هایی است که در منطقه ما این کار را انجام می دهد.

نیک بین در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد بنده این است، آقای رئیس جمهور، آقای دکتر قالیباف و آقای اژه‌ای، ۳ الی ۴ روز از وقت گرانبهای خود را اختصاص دهید و به مجلس بیایید، همه وزرا و قضات عالی رتبه و همه نماینده های مجلس گردهم جمع شویم و از ۸ صبح تا ۸ شب یک موضوع را به نام خودرو، ارز، مسکن و سایر موضوع‌هایی که می‌گویید، آن را به اتمام برسانیم و تصمیم بگیریم، یک صدای واحد از کل کشور شنیده شود همه مسئولان در این راستا حرکت کنند، نه اینکه هر روز مسائل مختلف را بررسی کنیم و هیچکدام انجام نشود، راهکار این است که یک ده آباد به از صد ده خراب است.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha