۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
افزایش عرضه شمش روی به بالاترین سطح از می ۲۰۲۲
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش عرضه شمش روی به بالاترین سطح از می ۲۰۲۲

عرضه شمش روی در بورس فلزات لندن به بالاترین میزان از می سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، عرضه شمش روی در بورس فلزات لندن به بالاترین میزان از می سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، میزان عرضه شمش روی در بورس فلزات لندن طی نخستین روز معاملاتی هفته جاری به بالای ۹۰ هزار تن متریک رسیده و این در حالیست که همزمان، شاهد عرضه ۲۳۴۲۵ تن متریک شمش روی در بازارهای آسیایی هستیم.

فلز روی از جمله فلزات صنعتی است که طی یک سال گذشته با ریزش قیمت شدید مواجه بوده است. بر اساس آخرین داده های موجود از بورس فلزات لندن، هر تن شمش روی با قیمت ۲۳۷۵ دلار معامله می شود و این در حالیست که کف قیمت سه ماهه این فلز، روی ۲۲۱۵ دلار است که قیمت فعلی، اختلاف چندان با آن ندارد.

ریزش قیمت روی از ماه آوریل سال جاری شیب تندی به خود گرفته که دلیل اصلی آن، کاهش تقاضا و تولید باتری های الکتریکی قابل شارژ در چین اعلام شده است. با اینحال، افزایش گمانه زنی ها در خصوص بهبود احتمالی چشم انداز اقتصادی چین برای ماه های آتی، می توان از بازار روی رکودزدایی نموده و رونق بیشتری به این بازار ببخشد.

China's refined zinc imports, exports and net trade

از سوی دیگر، رویکرد دولت چین برای کربن زدایی از محصولات صنعتی خود منجر به افزایش واردات شمش روی پالایش شده از کشورهای دیگر شده است. همانطور که در نمودار بالا ملاحظه می شود، میزان واردات شمش روی از سوی دولت چین از جولای سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و با اینحال، میزان این افزایش به اندازه ای نبوده که تکانی جدی به بازار روی وارد نماید.

کد خبر: ۲۳۳٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha