۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
هدف سازمان انرژی اتمی؛ دستیابی به سهم ۱۵ درصدی تولید انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

هدف سازمان انرژی اتمی؛ دستیابی به سهم ۱۵ درصدی تولید انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: جهت‌گیری سازمان انرژی اتمی در حوزه انرژی براساس سند راهبردی، دستیابی به سهم حداقل ۱۵ درصدی تولید انرژی کشور از طریق برق هسته‌ای تا سال ۱۴۲۰ است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی در تشریح جلسه امروز (یکشنبه یکم مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور اعضای کمیسیون در سازمان انرژی اتمی، گفت: امروز نمایندگان کمیسیون انرژی ضمن حضور در سازمان انرژی اتمی از نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور بازدید کرده و نشستی را با رئیس سازمان برگزار کردند، البته رویکرد اصلی در این نمایشگاه مبتنی بر رفع نیازمندی‌های مردم و بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، صنایع عمومی، سلامت، دارو و انرژی بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت هسته‌ای همان طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ علاوه بر مزایای بسیار برای کشور به نوعی حافظ آبروی ملی ما در دنیا محسوب می‌شود لذا ضروری است بیش از گذشته به آن پرداخته شود البته جهت‌گیری سازمان در حوزه انرژی براساس سند راهبردی دستیابی به سهم حداقل ۱۵ درصد تولید انرژی کشور از برق هسته‌ای تا سال ۱۴۲۰ است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار با هدف ساخت نیروگاه ازسوی سازمان انرژی اتمی صورت گرفته است، افزود: همچنین استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع رقابت‌پذیر در راستای تامین مالی و جذب مالی را دنبال می‌کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: به‌یقین برای دستیابی به اهداف مورد نظر باید تمامی ارکان و سازمان‌های مرتبط در کشور به سازمان انرژی اتمی کمک کنند.

کد خبر: ۲۳۳٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha