۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در کمیسیون عمران
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفته و ابهامات آن رفع و اصلاح گردید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست امروز (یک شنبه یکم مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه که با حضور غلامرضا ملابیگی عضو حقوق‌دان شورای نگهبان، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی مورد بررسی قرار گرفته و ابهامات آن رفع و اصلاح گردید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخشی از ایرادات وارده به طرح مذکور به دلیل نوآوری‌ها و طرح مسائل جدید برای کنترل بازار اجاره بها بود که از جمله آنها می‌توان به ایجاد سکوهای اطلاعاتی و ضمانت‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی املاک مسکونی، اظهار کرد: به عنوان مثال شورای نگهبان واگذاری اختیار تعیین قیمت و تعرفه را به نهادهای دولتی بدون ذکر ضابطه و معیار که منجر به اختیار تام آن نهاد در تعیین قیمت و تعرفه و عدم امکان نظارت بر آن‌ها می‌شود، مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی تشخیص داده بود که با تعیین ضابطه توسط کمیسیون عمران مجلس این ایراد بر طرف شد. بخشی از ایرادات باقی مانده نیز در جلسه آتی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی و اصلاح برای تایید نهایی به صحن مجلس ارسال می‌شود.

کد خبر: ۲۳۳٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha