۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
ظرفیت تعاونی‌ها برای افزایش حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در بازارهای صادراتی

ظرفیت تعاونی‌ها برای افزایش حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در بازارهای صادراتی

رئیس هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان سازه‌های فولادی گفت: تعاونی‌ها میتواند نقش بزرگی در شناخت، ایجاد و توسعه بازار داشته باشند.

به گزارش بازار، سعید زارع حقیقی، رئیس هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان سازه‌های فولادی گفت: در دوران تحریم واحدهای بزرگ برای حضور در بازارها دچار آسیب شده اند و چابکی لازم را ندارند، اما شرکت‌های کوچک آسیب پذیری کمتری دارند. از طرف دیگر واحدهای متوسط و کوچک نیز به دلیل هزینه‌های زیاد تجارت قادر به صادرات نیستند.

وی در ادامه افزود: با قرار گرفتن واحدهای متوسط و کوچک در مجموعه تعاونی ها، هزینه‌های تبلیغات و بازارها شکسته می‌شود و می‌توانند به راحتی در بازارهای صادرات حاضر شوند. تعاونی‌ها با تجمع شرکت‌ها کوچک و بزرگ این ظرفیت را برای همه شرکت‌های بوجود آورده تا بتوانند در پتانسیل‌های بزرگ اقتصادی حاظر شوند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان سازه‌های فولادی گفت: سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور حدود ۵ درصد بوده که به دلیل فراگیری تعاونی‌ها در کشور این میزان بسیار ناچیز است. هم اکنون در کشور حدود ۱۰۰ هزار تعاونی داریم که بیشترین اشتغال و حمل و نقل را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شیلات و ... به دست دارند.

زارع حقیقی درباره سند توسعه تعاون بیان کرد: در انتهای سال گذشته سند توسعه تعاون به دستور رئیس جمهور ابلاغ و به تصویب هیات دولت رسید. با ابلاغ این سند به تعاون‌ها یک نگاه مثبت شده که امیدواریم بتواند به توسعه و گسترش تعاونی‌ها کمک کند.
همچنین وی در ادامه بیان کرد: اختصاص شهرک‌های اختصاصی به تعاونی‌ها، حمایت از تعاونی‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی و نگاه به توسعه بازارداخلی و خارجی توسط تعاونی‌ها از مهم‌ترین همیاری وزارت تعاون است.

زارع حقیقی اظهار داشت: تعاونی تامین کننده‌های سازه‌های فولادی کشور در انتهای سال ۹۷ با گرد هم آمدن تولید کنندگان سازه‌های فولادی تاسیس شد. این سازه‌های فولادی در پل سازی، ساختمان سازی، شبکه‌های انتقال گاز و آب و ساخت سوله‌های شهرک‌های صنعتی کاربرد دارد و به طور کلی در تمام زیر ساخت‌های کشور استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: تعاونی تامین کننده‌های سازه‌های فولادی کشور با جمع آوری ۵۰ کارخانه یک سوم ظرفیت تولید سازه‌های فولادی کشور را دارد و این تعاونی با کیفی سازی و استاندارسازی محصولات خود در بازارهای بین المللی حاضر شده است.

زارع حقیقی بیان کرد: تعاونی تامین کننده‌های سازه‌های فولادی کشور با کمک و حمایت وزارت تعاون توانست امسال در نمایشگاه الجزایر شرکت کند و قراردادهایی تجاری و صادراتی با بخش‌های دولتی این کشور منعقد کند.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha