۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
قطعه سازان، واردکننده خودروهای کارکرده و لوازم یدکی می شوند؟
بازار خبر می دهد

قطعه سازان، واردکننده خودروهای کارکرده و لوازم یدکی می شوند؟

 شنیده ها در جاده مخصوص حاکی از آن است که به دلیل نابسامانی وضعیت تولید خودرو برخی از قطعه سازان به دنبال واردات خودروهای کارکرده و لوازم یدکی آن ها هستند.

بازار؛ گروه خودرو: شنیده ها در جاده مخصوص حاکی از آن است که به دلیل نابسامانی وضعیت تولید خودرو توام با افت تیراژ در کنار چالش های ارزی، برخی از قطعه سازان به دنبال واردات خودروهای کارکرده و لوازم یدکی آن ها هستند. در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، افت تولید خودرو به دلیل اختلال در زنجیره تامین بیشتر از وضعیت فعلی ایجاد خواهد شد. همچنین توسعه محصولات و افزایش ایمنی به دلیل عدم حمایت های لازم از صنایع قطعه سازی، متوقف خواهد شد.

البته برخی از کارشناسان معتقد هستند باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه، کمبود نقدینگی و افزایش نرخ نهاده های تولید، قطعه سازانی که به سمت واردات خودروهای دست دوم و لوازم یدکی آن می روند، دستمزد نیروی کار خود را تامین و البته سود بیشتری نیز نسبت به تولید کسب خواهند کرد.

علیرغم اینکه قطعه سازی اثر بیشتری از خودروسازی در تولید ناخالص داخلی داشته و اشتغالزایی در این بخش از صنایع خودروسازی بیشتر است، با نگاه دولت به سمت واردات خودروهای کارکرده، اقتصاد و اشتغالزایی این واحدهای تولیدی تحت شعاع قرار می گیرد.

هرچند که دولت تاکنون آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده را تدوین نکرده است، باید منتظر بود و دید که چه شرکت های حقوقی درخواست واردات خودروهای کارکرده را ثبت می کنند.

کد خبر: ۲۳۳٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha