۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
نرخ شناور گاز باعث تعطیلی کوره های آجرپزی و افزایش قیمت مصالح می شود
نماینده مردم خدابنده در مجلس:

نرخ شناور گاز باعث تعطیلی کوره های آجرپزی و افزایش قیمت مصالح می شود

نماینده مردم خدابنده در مجلس ضمن انتقاد از نحوه محاسبه قیمت گاز کوره های آجرپزی گفت: تداوم رند فعلی قیمت هر تن آجر را به بیش از یک میلیون تومان می رساند که در نتیجه قیمت مسکن افزایش می یابد.

به گزارش بازار، سید البرز حسینی در نشست علنی امروز (شنبه ۳۱ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در جزء ۱ بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها و نیاز صنایع اختیار را به دولت دادیم. دولت در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در این خصوص مصوبه داشته و نرخ را به صورت شناور تعیین کرده است. در بخشی از صنایع مانند کوره های آجرپزی این مصوبه مشکل ایجاد کرده و پول گاز هر مترمکعب آجر از ۱۹۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم افزود: در حال حاضر آجر تنی ۳۵۰ هزار تومان به فروش می رسد، با این وضعیت قیمت هر تن آجر به حدود ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می رسد و حوزه مسکن از این موضوع متاثر می شود. این موضوع را هیات دولت، رئیس جمهور و وزیر صمت در دستور کار قرار دهند، زیرا صنایع با یکدیگر متفاوت هستند و کوره های آجرپزی نمی توانند با این وضعیت به تولید ادامه دهند و به سمت تعطیلی می روند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: در محور ابهر- قیدار- خورخوره باید چند نفر کشته شوند تا فکر عاجلی برای آن کنید. پروژه را تعطیل کردند، نیاز است متولیان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

حسینی عنوان کرد: روز پنجشنبه هفته گذشته بارش شدیدی در شهرستان رخ داد که بخش مرکزی و همچنین تعدادی از روستاها دچار خسارت جدی شدند. درخواست داریم دستگاه های متولی نسبت به تعیین خسارت و جبران آن اقدام کنند.

کد خبر: ۲۳۲٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha