۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
نهایی شدن توافق تجاری اتحادیه اروپا با آمریکای جنوبی| سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری تا ۲۰۲۷
فون در لاین اعلام کرد؛

نهایی شدن توافق تجاری اتحادیه اروپا با آمریکای جنوبی| سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد دلاری تا ۲۰۲۷

اتحادیه اروپا انتظار دارد که توافقنامه تجارت آزاد که مدت ها با امریکای لاتین به تعویق افتاده بود تا پایان سال نهایی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به تازگی اعلام کرده که توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و بلوک اقتصادهای آمریکای جنوبی (مرکوسور)، متشکل از آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اروگوئه ممکن است تا پایان سال نهایی شود.

او در جلسه ای با حضور رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، بزرگترین کشور عضو مرکوسور، گفت که این توافق در دسترس است و طرفین در حال حاضر در حال کار برای حل اختلافات باقی مانده هستند.

فون در لاین همچنین اضافه کرد: آنچه که می‌خواهیم درباره آن بحث کنیم این است که چگونه مردم و مشاغل خود را بیشتر به یکدیگر متصل کرده، چگونه خطرات را کاهش دهیم و زنجیره‌های تأمین خود را تقویت و متنوع کنیم، ضمن اینکه چگونه اقتصادهایمان را به‌گونه‌ای مدرن کنیم که نابرابری‌ها را کاهش داده و به نفع همه باشد. اگر توافق اتحادیه اروپا و مرکوسور را در خط پایان به دست آوریم، همه این موارد در دسترس ما است و متعهد هستیم که هر گونه اختلاف باقی مانده را در اسرع وقت حل کنیم.

بروکسل متعهد شده است تا سال ۲۰۲۷ به میزان ۴۵ میلیارد یورو (۵۰.۶ میلیارد دلار) در آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب از جمله در بخش انرژی سبز سرمایه گذاری کند

وی خاطرنشان کرد که بروکسل متعهد شده است تا سال ۲۰۲۷ به میزان ۴۵ میلیارد یورو (۵۰.۶ میلیارد دلار) در آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب از جمله در بخش انرژی سبز سرمایه گذاری کند.

رئیس جمهور برزیل هم در آن دیدار گفت که کشورش به نهایی کردن توافق تجاری متعهد است، اما خاطرنشان کرد که انتظار دارد این توافق متوازن و بدون تقاضاهای زیست محیطی غیر منطقی باشد. همه می دانند که برزیل سهم خود را در مورد مسئله آب و هوا انجام خواهد داد. ما تعهد داریم تا سال ۲۰۳۰ جنگل‌زدایی در آمازون را به صفر برسانیم ضمن اینکه در طول این مناظره می‌خواهیم به کمیسیون اروپا بفهمانیم که ۵۰ میلیون نفر در آمریکای جنوبی وجود دارند که به شرایط مناسب و آبرومندانه برای بقا نیاز دارند.

مذاکرات قرارداد تجاری اتحادیه اروپا و مرکوسور در سال ۲۰۰۰ آغاز شد. اما بعداً پس از اینکه اتحادیه اروپا خواستار تضمین‌های اضافی در مورد جنگل‌زدایی و حقوق کار از کشورهای آمریکای جنوبی شد، در میان نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه این قرارداد کشاورزان مرکوسور را تشویق می‌کند جنگل‌های آمازون را برای کاشت سویا یا چرای گاو برای فروش به این بلوک ترغیب کنند، متوقف شد. همچنین نگرانی‌هایی در اتحادیه اروپا در مورد تأثیر این توافق بر کشاورزان اروپایی با ورود واردات ارزان‌تر از مرکوسور به بازار وجود دارد.

یک دیپلمات ارشد برزیلی هفته گذشته گفت: مرکوسور در حال حاضر در حال کار بر روی یک پیشنهاد متقابل برای خواسته های زیست محیطی اتحادیه اروپا است که قصد دارد طی هفته های آینده به اتحادیه اروپا ارائه کند.

کد خبر: ۲۳۲٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha