۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مجتمع نوآوری اردبیل
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مجتمع نوآوری اردبیل

اردبیل - ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: در سفر معاون علمی رئیس جمهور به استان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید و راه‌اندازی ساختمان و مجتمع مراکز نوآوری اردبیل اختصاص می‌یابد.

حبیب ابراهیم‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: روز سه شنبه همزمان با سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سه مرکز نوآوری در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز نوآوری شامل عسل و فرآورده‌های آن، گیاهان دارویی و همچنین مرکز نوآوری انیمیشن، رسانه و بازی‌های رایانه‌ای خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به افتتاح دو آزمایشگاه با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی در سفر معاون علمی رئیس جمهور به استان راه‌اندازی خواهد شد.

ابراهیم‌پور افزود: افتتاح مرکز خدمات و فناوری کسب و کار نوپا در اردبیل از برنامه‌های این سفر است که در کنار رونمایی از داروی دیزالین به همراه امضای قرارداد با کارخانه داروسازی و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تهران انجام خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای خرید و راه‌اندازی ساختمان مراکز نوآوری استان خبر داد و بیان کرد: این ساختمان در شهرک کارشناسان خریداری شده تا در اختیار فناوران و نوآوران قرار گیرد.

ابراهیم‌پور مهمترین مطالبه و درخواست اهالی پارک علم و فناوری را تامین ۱۵ میلیارد تومان برای خرید ساختمان مرکز نوآوری اعلام کرد و گفت: در کنار این امر از معاون علمی رئیس جمهور درخواست می‌کنیم تا نسبت به صدور مجوز شرکت‌های دانش بنیان تسهیل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که ۶۴ متقاضی جدید نیز در این زمینه درخواست خود را ارائه کردند.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به مراحل ارزیابی و صدور مجوز برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: امیدواریم در این سفر مجوز راه‌اندازی ۱۰ شرکت دانش بنیان صادر شود.

ابراهیم‌پور از افتتاح مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری دانشگاه‌ها فعالیت‌های مشترکی را با موضوع فناوری‌های جدید انجام دهیم.

کد خبر: ۲۳٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha