۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
اوکراین: ۸ میلیارد دلار از بانک جهانی دریافت می‌کنیم

اوکراین: ۸ میلیارد دلار از بانک جهانی دریافت می‌کنیم

نخست وزیر اوکراین می‌گوید کی یف به زودی از بانک جهانی و شرکت مالی بین المللی ۸ میلیارد دلار دریافت می‌کند.

به گزارش بازار، آمریکا و متحدانش یکی از بزرگترین حامیان مالی و تسلیحاتی اوکراین در جنگ محسوب می‌شوند. این در حالی است که این کشورها به دلیل نفوذ بالایی که در نهادهای بین المللی دارند سیل کمک‌های بین المللی را به سمت کی یف روانه ساخته اند.

دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین روز پنج شنبه از وعده بانک جهانی و شرکت مالی بین المللی (IFC) برای کمک ۸ میلیارد دلاری به کی یف به دلیل شرایط نامساعد جنگی این کشور خبر داد.

این مقام بلندپایه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من این موضوع را در جلسه با آنتونلا باسانی، معاون بانک جهان در حوزه اروپا و آسیای مرکزی، وآلفونسو گارسیامورا، معاون ریاست شرکت مالی بین المللی در حوزه اروپا، آمریکای لاتین و کارائیب مطرح کردم. این برنامه به منظور حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط اوکراین است.

وی در ادامه افزود: هر دو این نهادهای مالی بزرگ بین المللی به تازگی اقدام به بازگشایی دفتر خود در کی یف کرده اند.

گرچه هنوز هزینه‌های بازسازی اوکراین به دلیل جنگ به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است، اما این مسئله از تولید ناخالص داخلی این کشور پیشی گرفته است. آمریکا و کشورهای غربی می‌کوشند هزینه‌های بازسازی اوکراین را از محل دارایی‌های بلوکه شده روسیه در خارج از کشور تامین کنند، اقدامی که روسیه به شدت درباره آن هشدار داده است.

کد خبر: ۲۳۲٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha